کد خبر : 11360
دیدگاه‌ها برای سربداران در سایه ایمان ظهور کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 20:36
-

سربداران در سایه ایمان ظهور کرد

سبزواریان: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سربداران در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف ظهور کرد. به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در پیامی به کنگره بین المللی سربداران افزود: سرزمین تاریخی ایران در تاریخ پرتلاطم خود به دفعات مورد تهاجم اقوام و

soltanifar04سبزواریان: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سربداران در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف ظهور کرد.

به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در پیامی به کنگره بین المللی سربداران افزود: سرزمین تاریخی ایران در تاریخ پرتلاطم خود به دفعات مورد تهاجم اقوام و مهاجمان بیگانه بوده و نظر به رادمردی و آزاداندیشی نهضتها و خیزشهای مردمی بسیاری نیز در تقابل با این ظلم و سلطه در تاریخ شکل گرفت که می توان از نهضت سربداران به عنوان یکی از این نهضتهای مهم در تاریخ ایران نام برد.

وی ادامه داد: به زعم عمده پژوهشگران و تاریخدانان نهضت سربداران در یکی از سختترین دوره های تاریخ این سرزمین پا به عرصه وجود نهاد و تاکید بر اهمیت این دوران به این دلیل نیست که در تاریخ زندگی کنیم بلکه این است که تاریخ را برای آینده می خواهیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: سربداران در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف از افق علم و ایمان و فقاهت طلوع کردند و با بهره مندی از سجایای انسانی و فضیلتهای اخلاقی به مبارزه با ظلم و بیداد پرداختند و هیچگاه از هیچ قدرتی هراسی به دل راه ندادند و ذره ای از مواضع اصولی و اعتقادی خویش عقب نشینی نکردند و همواره پرصلابت و استوار بر مرام و مسلک خود باقی ماندند.

وی افزود: مایه مباهات است که امروز در شهر کهن و همیشه بیدار سبزوار کنگره ای در جهت شناخت این حرکت سترگ تاریخی و در جهت رجوع به این دوران پرافتخار از تاریخ ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.