کد خبر : 31978
دیدگاه‌ها برای سرمایه‌گذاران ناحیه صنعتی شِشتَمَد در ایستگاه انتظار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 14:03
-

سرمایه‌گذاران ناحیه صنعتی شِشتَمَد در ایستگاه انتظار

شهرستان نوپای شِشتَمَد خراسان رضوی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن ظرفیت‌های فراوانی دارد که راه‌اندازی ناحیه صنعتی، می‌تواند بستر مناسبی را برای صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این منطقه بکر فراهم سازد.

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد اسفند ۹۷ آغاز شد و طی سال‌های گذشته عمده زیرساخت‌های لازم آن شامل عملیات تسطیح زمین و نصب تیرهای برق اجرا شده است و مشکل کنونی زیرساختی آن مربوط به آب است.

اکنون، خام‌فروشی یکی از معضلات جدی تولیدکنندگان شهرستان ششتمد است که سبب شده تا بهره‌برداران این منطقه از ارزش افزوده حاصل از فرآوری محصولات تولیدی خود محروم بمانند، از این رو سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع فرآوری در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و صنعت ضرورتی برای توسعه اقتصادی و رونق اشتغال این شهرستان نوپا محسوب می‌شود.

راه‌اندازی ناحیه صنعتی خلاهای توسعه ششتمد را برطرف می‌کند

شهرستان ششتمد با وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، دام و طیور، تاکنون مکان مناسبی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در عرصه فعالیت‌های تولیدی نداشته است که با فعال شدن ناحیه صنعتی، تحول چشمگیری در توسعه اقتصادی این منطقه ایجاد می‌شود.

یک فعال  اجتماعی و رسانه‌ای شهر ششتمد گفت: شهرستان ششتمد یکی از قطب‌های بزرگ معدنی و همچنین تولید خشکبار از جمله آلو، گردو، بادام و زعفران خراسان رضوی به شمار می‌رود که جای صنایع فرآوری این محصولات خالی است.

مهدی حسین‌پور افزود: با وجود ظرفیت‌های مختلف اقتصادی ششتمد، به حوزه صنعت این شهرستان کم‌توجهی شده است که راه اندازی ناحیه صنعتی ششتمد، می‌تواند شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری و شتاب اقتصادی منطقه فراهم آورد.

وی اظهار داشت: ناحیه صنعتی ششتمد در موقعیت جغرافیایی مناسب و در مجاورت جاده سبزوار- بردسکن قرار دارد که نویدبخش توسعه اقتصادی این منطقه است، لذا انتظار می‌رود با توجه به چشم انتظاری سرمایه گذاران و نیز بیکاری جوانان، فرایند واگذاری زمین به فعالان کسب و کار و کارآفرینان تسریع و تسهیل شود.

تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی ششتمد در مرحله پایانی

اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی ششتمد عملیاتی شده است و متقاضیان زیادی در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض واگذاری زمین‌ها، فرایند سرمایه‌گذاری در منطقه آغاز می‌شود.

فرماندار ششتمد گفت: از عوامل مهم توسعه شهرستان و رونق اشتغال، جذب سرمایه‌گذاران است که تحقق این رخداد از طریق  ناحیه صنعتی در دست اقدام است.

محمد کلاته افزود: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای تامین زیرساخت‌های آب، برق و ایجاد امکانات لازم در ناحیه صنعتی برای استقرار سرمایه‌گذاران انجام شده است. هم اینک مشکل اصلی ناحیه صنعتی ششتمد تامین آب آن است که به زودی برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: تامین آب به‌عنوان یکی از زیر ساخت‌های اساسی این ناحیه از ابتدا مورد توجه بوده است و در این راستا یک حلقه چاه در فاصله ۹ کیلومتری ناحیه صنعتی، حفر و تجهیز شده است اما انتقال شبکه هزینه‌های زیادی به دنبال داشت لذا جابه‌جایی چاه در دستور کار قرار گرفت.

کلاته افزود: با پیگیری از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی و نهادهای مرتبط، پس از دریافت مجوزهای لازم و رفع ایرادات کمیسیون‌ها، هفته قبل مجوز حفر چاه جدید و صدور پروانه بهره‌برداری آن صادر شده است.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در ششتمد

جذب سرمایه‌گذار، نخستین مولفه توسعه هر منطقه در بعد صنعتی است و این امر برای شهرستان نوپایی چون ششتمد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.  

فرماندار ششتمد گفت: تاکنون ۲۰ سرمایه‌گذار و کارآفرین برای فعالیت در بخش‌های صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی خشکبار در ناحیه صنعتی این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

کلاته افزود: این سرمایه‌گذاران در انتظار واگذاری زمین هستند که نتیجه اجرای این طرح‌ها، ایجاد اشتغال و تحول صنعتی منطقه است.

وی ادامه داد: علاوه بر ناحیه صنعتی، اجرای دو طرح سرمایه‌گذاری در حوزه ریخته‌گری فولاد و نیز کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری چینی‌ها در مرحله پیگیری قرار دارد.

مشوق‌های مناطق محروم برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود

با هدف توسعه متوازن و عدالت در توسعه اقتصادی، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران در مناطق محروم منظور شده است که تخفیف در دریافت زمین و ارائه تسهیلات مناسب برخی از این مشوق‌ها است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز گفت: شهرستان ششتمد در ردیف مناطق محروم قرار گرفته و مزایای مناطق محروم را نیز دارد از این رو در حوزه واگذاری اراضی و تسهیلات مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران در این منطقه اختصاص می‌یابد.

محمدرضا پورکاویان افزود: تاکنون سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی ششتمد اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض این که شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی واگذاری زمین را اعلام نمایند برای متقاضیان مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این ناحیه صنعتی در آینده‌ای نزدیک، بستر کار برای صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که تمایل به ایجاد واحد صنعتی در این ناحیه دارند، به خصوص مردم بومی منطقه، فراهم خواهد شد و فرصت اشتغال برای جوانان این منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های ششتمد، وجود تنوع در کانسارها و مواد معدنی است که توسعه صنایع مرتبط و فرآوری مواد معدنی به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و کارآفرینی بالایی را به همراه دارد.

ناحیه صنعتی ششتمد در ۲۴ کیلومتری شهرستان سبزوار حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد که مساحت زمین صنعتی و کارگاهی آن حدود هفت هزار متر مربع است که استقرار ۷۲ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در آن پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.