کد خبر : 11947
دیدگاه‌ها برای سرمایه گذاران صنایع تبدیلی در غرب خراسان رضوی حمایت می شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 19:11
-

سرمایه گذاران صنایع تبدیلی در غرب خراسان رضوی حمایت می شوند

سبزواریان: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای ، داورزن و خوشاب، در غرب خراسان رضوی حمایت می شود. به گزارش ایرنا، علی امیدبخش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار واحدهای تبدیلی و فرآوری موجود در

ali-omidbakhsh01سبزواریان: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای ، داورزن و خوشاب، در غرب خراسان رضوی حمایت می شود.

به گزارش ایرنا، علی امیدبخش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار واحدهای تبدیلی و فرآوری موجود در این شهرستانها متناسب با میزان ذخائز معدنی این منطقه نیست.

وی افزود: ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی در کنار معادن این شهرستان ها سبب ایجاد شغل و رونق اقتصادی این مناطق خواهد شد.

وی افزود: اکنون بیش از ۱۰۰ معدن فعال نظیر فرومنگنز، کرومیت،کائولن، بوکسیت، گرانیت، سنگ نمای ساختمانی، سنگ لاشه، گچ سفید، گچ خاکی و مس با اشتغالزایی بیش از هزار نفر در شهرستان های مزبور وجود دارد.

امیدبخش با بیان اینکه منطقه غرب خراسان رضوی به عنوان سومین قطب معدنی استان مطرح است، گفت: متاسفانه تعداد کم صنایع تبدیلی و فرآوری بخش معدن در این منطقه سبب شده تا مواد به صورت خام فروشی برای تبدیل و فرآوری به دیگر شهرها ارسال شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار ادامه داد: خام فروشی این مواد معدنی موجب شده تا نتوانیم سهم درآمدی خوبی از این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی و فرآوری در بخش معدن گفت: در این راستا مجوز ساخت کارخانه فرومنگنز و مس در سبزوار صادر شده که با ایجاد این دو واحد زمینه خوبی برای فرآوری این محصولات فراهم می شود.

وی افزود: در صورت ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی معدنی زمینه خوبی برای صادرات مستقیم این محصولات به برخی از کشورهای خاورمیانه فراهم می شود.

وی گفت: اکنون یک کارخانه فروکروم در شهرستان جغتای، سه کارخانه سیمان در شهرستان های جوین، سبزوار و خوشاب و چهار کارگاه سنگبری در شهرستان سبزوار مشغول به کار هستند.

امیدبخش اضافه کرد: تمام امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شده و ما از حضور سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی نیز گفت: در سالیان اخیر با پیگیری انجام شده در شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، تعداد ۲۰ مجوز احداث کارگاه صادر شده که از این تعداد ۱۵ فقره صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و بسته بندی است.

امیدبخش با اشاره به فعالیت یک باب کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان جغتای و ترمینال فرآوری پسته در شهرستان خوشاب افزود: احداث این صنایع، زمینه خوبی را برای فرآوری محصولات کشاورزی، افزایش اشتغال و کارآفرینی در غرب خراسان رضوی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به صدور بیش از ۹۰ فقره جواز تاسیس کارگاه صنعتی در منطقه غرب استان خراسان رضوی در ۱۰ ماه امسال، گفت: این میزان صدور جواز برای بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.