کد خبر : 29411
دیدگاه‌ها برای سرمای پاییزه ۱۴۰ میلیارد ریال به مزارع علوفه جغتای خسارت زد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 11:07
-

سرمای پاییزه ۱۴۰ میلیارد ریال به مزارع علوفه جغتای خسارت زد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جغتای گفت: سرمای پاییزه ۱۴۰ میلیارد ریال به کشتزارهای ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خراسان رضوی خسارت وارد کرده است. محمدجواد ایزدیان افزود: این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار ذرت علوفه ای دارد که حدود ۷۰۰ هکتار از این سطح به علت سرمازدگی هفته های گذشته دچار خسارت شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جغتای گفت: سرمای پاییزه ۱۴۰ میلیارد ریال به کشتزارهای ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خراسان رضوی خسارت وارد کرده است.

محمدجواد ایزدیان افزود: این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار ذرت علوفه ای دارد که حدود ۷۰۰ هکتار از این سطح به علت سرمازدگی هفته های گذشته دچار خسارت شده است.

وی بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در برابر حوادث طبیعی تاکید و بیان کرد: خسارت محصول ذرت علوفه‌ای شامل ۸۵۵ کشاورز این شهرستان شده که هیچ کدام آنها نیز محصول خود را بیمه نکرده بودند.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی جغتای ادامه داد: در مجموع حدود ۱۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از ۲ هزارو ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

وی گفت: تولید ذرت علوفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از این طریق بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز بخش دامپروری شهرستان تامین می‌شود.

ایزدیان افزود: عمده محصول ذرت برداشت شده در این شهرستان مصرف و مازاد آن به سایر شهرستان ها ارسال می‌شود.

شهرستان جغتای از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری خراسان رضوی است و سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی خراسان رضوی در زمینه تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.