کد خبر : 523
دیدگاه‌ها برای سطح زیرکشت کلزا در جوین سه برابر افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1393 - 10:11
-

سطح زیرکشت کلزا در جوین سه برابر افزایش یافت

سبزواریان.کام: مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین از رشد حدود سه برابری سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد. محمدرضا حسن آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سطح زیرکشت ۱۱۰ هکتاری کلزا در سال گذشته در جوین، افزود: امسال ۳۰۰ هکتار از

kolza

عکس: مجله اینترنتی نسیم جوین

سبزواریان.کام: مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین از رشد حدود سه برابری سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.
محمدرضا حسن آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سطح زیرکشت ۱۱۰ هکتاری کلزا در سال گذشته در جوین، افزود: امسال ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان جوین به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عملکرد محصول کلزا در هر هکتار نیز امسال نسبت به سال گذشته در جوین افزایش یافت، گفت: میانگین عملکرد محصول کلزا طی سال گذشته در این شهرستان دو هزار و ۹۵۰ کیلوگرم و برای امسال سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.
مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از هزار تن محصول کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت گردد.
حسن آبادی با اشاره به مزایای سیستم های آبیاری نوین در جلوگیری از هدررفت آب، افزود: در کاشت کلزا در جوین به طور کلی از سیستم های آبیاری نوین و با بکارگیری دستگاه های کشت مستقیم استفاده شده است.
وی با اشاره به رتبه اول جوین در سطح زیرکشت و عملکرد محصول کلزا در استان گفت: امسال در شهرستان جوین رکورد پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرمی کلزا در هر هکتار را داشتیم.

وی بالارفتن قیمت خرید تضمینی کلزا در امسال را از جمله دلایل افزایش سطح زیرکشت این محصول عنوان کرد و افزود: پنج مرکز خرید تضمینی برای کلزا در جوین پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: کشاورزانی که محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دهند از اولویت تسهیلات کشاورزی برخوردار شده و نیز نهاده های کشاورزی به قیمت یارانه ای در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی با اشاره به مزایای کشت کلزا در تناوب محصولات زراعی، گفت: کلزا در شرایط حاضر بهترین محصول برای حاصلخیزی و باروری خاک است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.