کد خبر : 25383
دیدگاه‌ها برای سهم ماهی در سفره سبزواری‌ها افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 - 12:33
-

سهم ماهی در سفره سبزواری‌ها افزایش یافت

ایرنا  با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی سرانه مصرف ماهی در سبزوار از ۶ کیلوگرم به هشت کیلوگرم در سال افزایش یافته است. مدیر جهاد کشاورزی سبزوار  با اشاره به فواید مصرف ماهی و اینکه این شهرستان قطب تولید شیلات خراسان رضوی است گفت: دسترسی آسان به مراکز تولید و فروش ماهی و آشنایی با فواید آبزیان،

ایرنا

 با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی سرانه مصرف ماهی در سبزوار از ۶ کیلوگرم به هشت کیلوگرم در سال افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار  با اشاره به فواید مصرف ماهی و اینکه این شهرستان قطب تولید شیلات خراسان رضوی است گفت: دسترسی آسان به مراکز تولید و فروش ماهی و آشنایی با فواید آبزیان، مصرف آن را در سبد غذایی خانواده‌ها افزایش داده است.

منصور برغمدی افزود: میانگین سرانه مصرف ماهی در جهان بیش از ۲۰ کیلوگرم و میانگین کشوری آن ۱۱ کیلوگرم در سال است که می‌توان با فرهنگ‌سازی سرانه مصرف آبزیان را در خانواده‌ها افزایش داد.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه سه هزار و ۲۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی یک سوم تولید ماهی خراسان رضوی و رتبه نخست را در این استان دارد.

وی گفت: در ۱۵۷ مرکز دو منظوره کشاورزی شهرستان سبزوار انواع گونه‌های گرمابی و سردابی ماهی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل‌آلای رنگین‌کمان تولید می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.