کد خبر : 10536
دیدگاه‌ها برای ”سوگ ناله های عاشورایی ۲”منتشر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394 - 22:15
-

”سوگ ناله های عاشورایی ۲”منتشر شد

سبزواریان: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، کتاب ”سوگ ناله های عاشورایی ۲” در سبزوار منتشر شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، نویسنده این کتاب گفت: این کتاب شامل ۱۲۰ نوحه از اشعار و مراثی بنده می باشد که در ۲۹۴ صفحه تدوین و توسط انتشارات امید مهر

shabi-ba-keramat13سبزواریان: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، کتاب ”سوگ ناله های عاشورایی ۲” در سبزوار منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، نویسنده این کتاب گفت: این کتاب شامل ۱۲۰ نوحه از اشعار و مراثی بنده می باشد که در ۲۹۴ صفحه تدوین و توسط انتشارات امید مهر در یک هزار جلد نسخه به چاپ رسیده است.

کاظم کرامت با بیان اینکه این کتاب به انضمام یک لوح فشرده در سبک های نوحه و مراثی منتشر شده است، امام به پیشگاه خدا، زینب دل شکسته، علی اکبر شبه پیغمبر، تشنه کام نوحه حضرت عباس، عباسم کجاست، دل گویه امام حسین، نور چشمانم شرح دل زینب، گهواره اصغر را از جمله نوحه ها و مراثیه های این کتاب برشمرد.

وی در ادامه اظهار داشت: محورترین رکن رکین عزاداری های ما نوحه است، به نظر شما چرا ما بعد از انقلاب نمی توانیم نوحه هایی مثل نوحه های قدیمی، ” امشب به صحرا بی کفن یا مران یکدم ساربان ناقه اشتر زینب رفته اندر گل” بگوییم.

این کارشناس مذهبی و ذاکر اهل بیت(ع) با تاکید موکد بر اینکه ما در سرودن نوحه بسیار کمبود داریم، اضافه کرد: نوحه همان تصنیف با محتوای دینی و عاشورایی است که سه حرف ”ت” یعنی نوحه “ تصنیف، ترانه و تکرار ” را نباید نداشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد نوحه های ما متاسفانه سه ”ت” تصنیف، ترانه و تکرار را دارد که این نشان از ضعف ما در سرودن نوحه هاست.

وی با اظهار اینکه در این کتاب فعالیت های حدود ۴۰ ساله بنده در زمینه مرثیه سرایی و مداحی جمع آوری شده است، خواستار ارائه نظرات و پیسنهادات کارشناسان و صاحبنظران این حوزه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.