کد خبر : 10028
دیدگاه‌ها برای سیدحسن وارد میدان می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394 - 9:36
-

سیدحسن وارد میدان می‌شود

روزنامه آرمان: روزنامه گاردین نوشت: آیت‌ا… سیدحسن خمینی نوه ۴۳ساله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تلویحا به موضوع کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرده است. در گزارش گاردین آمده است: سیدحسن خمینی از جلب توجهات به خود دوری می‌کند اما بارها به صورت تلویحی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده و در مخالفت با تندروی سخن

روزنامه آرمان: روزنامه گاردین نوشت: آیت‌ا… سیدحسن خمینی نوه ۴۳ساله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تلویحا به موضوع کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرده است.

در گزارش گاردین آمده است: سیدحسن خمینی از جلب توجهات به خود دوری می‌کند اما بارها به صورت تلویحی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده و در مخالفت با تندروی سخن گفته است.

او در سال‌های گذشته به درخواست‌ها برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان «نه» گفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کاندیداتوری سیدحسن خمینی می‌تواند منجر به تقویت اردوگاه میانه‌روها شود.

وی طی سخنرانی در ۲۹ آگوست وصیت امام خمینی -پدربزرگش- به پدرش حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی را نقل کرد.

سیدحسن خمینی گفت: امام به ابوی ما گفت که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند.» وی افزود: «بنابراین، اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت‌سنجی شخصى و عافیت‌طلبی با اندیشه امام و آرمانهای ما سازگار نیست.»

سعید لیلاز، تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که این سخنان سیدحسن خمینی بی‌سابقه است و به‌علاوه به معنای کاندیداتوری اوست.

محمدجواد حق شناس فعال سیاسی نیز گفت: در طول چندین سال گذشته، سیدحسن خمینی از شخصیت‌های مختلف و همینطور مردم درخواست‌های بسیاری برای کاندیداتوری در انتخابات دریافت کرده است.

وی افزود: به نظر می‌آید که سخنان اخیر سیدحسن خمینی اعلام تلویحی نامزدی او در انتخابات است.

در ادامه گزارش گاردین آمده است: سیدحسن خمینی ظاهرا این سخنان مهم را در پاسخ به آیت ا… هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرده است که از او برای حضور در انتخابات دعوت کرده بود.

آیت‌ا… هاشمی گفته بود: حاج حسن آقا واقعا هم صلاحیت بالایی و هم وظیفه دارند. ایشان در وضعی نیست که بتواند نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت بگذرد. منتها تکلیفش را خودش می‌داند.

سیدحسن خمینی هم اکنون در سطوح عالی در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند و رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیز است. سیدحسن مشهورترین فرد خاندان خمینی است و به تدریج در حال ورود به میدان سیاست است.

محبوبیت سیدحسن خمینی در میان ایرانیان باعث شده است که میانه روها از او بخواهند که نقشی سیاسی برعهده گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.