کد خبر : 18014
دیدگاه‌ها برای سید حسن خمینی: اگر با روش آمرانه جلوی خواسته‌های مردم گرفته شود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - 12:54
-

سید حسن خمینی: اگر با روش آمرانه جلوی خواسته‌های مردم گرفته شود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد

پایگاه خبری آفتاب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ترویج باطل یا تهدید به غوغاسالاری را از آفت های امروز برخی رسانه های مکتوب عنوان کرد و اظهار داشت: روزنامه هایی در این زمینه موفق هستند که تکلیف خود را با مخاطبین مشخص کنند.به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی به سیر تاریخی سرنوشت مطبوعات در جریان رقابت با

پایگاه خبری آفتاب

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ترویج باطل یا تهدید به غوغاسالاری را از آفت های امروز برخی رسانه های مکتوب عنوان کرد و اظهار داشت: روزنامه هایی در این زمینه موفق هستند که تکلیف خود را با مخاطبین مشخص کنند.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی به سیر تاریخی سرنوشت مطبوعات در جریان رقابت با شبکه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: امروزه رسالت رسانه های کاغذی از خبررسانی به تحلیل تغییر یافته و سوال اینجاست که در چنین فضایی باید چه اقدامی انجام داد.

یادگار امام(ره) بیان کرد: اعتماد به خبر از مشکلات امروز در عرصه خبر است و همواره تردید در مورد صحت و سقم شبکه های اجتماعی قدرتمند وجود دارد.
وی ادامه داد: ما امروز در فضای مجازی با مجموعه ای از راست ها مواجه هستیم که صحت دارند و تصویر آنها را نیز می توان مشاهده کرد و کسی هم توجهی به رسانه های کذب ندارد.
سید حسن خمینی یادآور شد: ما امروز در فضای رسانه با آمیختگی دوغ و دوشاب مواجه هستیم و به تدریج این روند پررنگ‌تر می شود و تا جایی جلو می رود که دیگر کسی به هیچ چیزی اعتماد نمی کند. 
وی اظهار داشت: رسانه اگر راجع به هر موضوعی گزارش تهیه کند که قابل فهم برای مخاطبان غیر متخصص باشد، آن وقت کاری ارزشمند کرده است و در اینجاست که نقش خبرنگار مهم می شود.
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر رسانه ها چشم و گوش مردم باشند و به جای مخاطبان اخبار را رصد کنند در این مواقع است که خبرنگار تبدیل به یک کارشناس خواهد شد که البته این کاری دشوار است.
وی با بیان اینکه امروز تلویزیون ها چنین نقشی را ایفا می کنند، افزود: مردم اگر به کسی اعتماد داشته باشند، حرف هایش را گوش داده و برنامه اش را تماشا می کنند و در صورت بی اعتمادی رسانه را تعویض می کنند.
یادگار امام(ره) افزود: آنقدر گوش ما غرق مطالب شده که دیگر حتی تخریب ها نیز اثر نمی کنند، زیرا از صبح تا شب در رابطه با شخصیت ها و چهره های مختلف، فحاشی و اتهام زنی زیاد شده است.
وی ادامه داد: بنابراین مردم در مقاطع مختلف و برای پی بردن به نتیجه یک رخداد به یک خبرنگار کارشناس مراجعه می کنند و آن وقت است که برای خواندن تحلیل ها و گزارش های این کارشناسان در روزنامه ها حاضر به پرداخت هزینه نیز هستند.
سید حسن خمینی گفت: وقتی اطلاعات مورد علاقه مردم، دسته بندی یا جمع آوری شده و در قالب یک بسته ارائه می شود، برای کسانی که وقت کافی جهت پیدا کردن آن اطلاعات ندارند، ارزشمند است.
وی افزود: همه رسانه ها سالم نیستند، بلکه کم کم یاد می گیرند که چگونه می توان یک نفر را تخریب و یا از حوزه تخریبی بیرون آورد یا اینکه وقتی افتضاحی پدید می آید، چگونه می توان در کنار آن دو خبر زرد تولید کرد که ذهن جامعه را از آن خبر منحرف کند. 
یادگار امام(ره) بیان کرد: یکی از شیوه های جنگ روانی نیز همین است که وقتی یک خبر بد اتفاق می افتد و دیگر کسی نمی تواند آن را انکار کند، بلافاصله دو خبر تولید می شود که حتی ممکن است برای دو سال پیش باشد، ولی می تواند تمام ذهن طبقات زرد جامعه را به سمت خود کشاند.
مدیرمسئول، سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه ۱۹ دی قم امروز دوشنبه با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.