کد خبر : 29716
دیدگاه‌ها برای شاخص اهدای عضو در سبزوار ۲ برابر میانگین کشوری است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 11:29
-

شاخص اهدای عضو در سبزوار ۲ برابر میانگین کشوری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص کشوری اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به ازای هر یک میلیون نفر ۱۴ است که این میزان در سبزوار ۲ برابر میانگین کشوری است. دکتر داود سروش افزود: طی دو سال گذشته با وجود شیوع کرونا، اعضای بدن هفت بیمار مرگ مغزی در این شهرستان با

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص کشوری اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به ازای هر یک میلیون نفر ۱۴ است که این میزان در سبزوار ۲ برابر میانگین کشوری است.

دکتر داود سروش افزود: طی دو سال گذشته با وجود شیوع کرونا، اعضای بدن هفت بیمار مرگ مغزی در این شهرستان با رضایت خانواده آنان به ۳۴ بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ بیمار مرگ مغزی به رغم رضایت خانواده‌های آنان با مثبت شدن تست کرونای آنها مجوز اهدای عضو دریافت نکردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه شیوع کرونا بر تمام حوزه‌های سلامت به خصوص حوزه پیوند عضو تاثیر گذاشته است گفت: به دلیل اختلال‌های ایجاد شده بر اثر این ویروس، اهدای عضو و پیوند آن کاهش داشته است.

وی افزود: واحد پیوند اعضا سال ۱۳۸۵ در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شکل گرفت و تاکنون اعضای بیماران مرگ مغزی در این شهرستان به بیش از ۴۲۰ بیمار نیازمند اهدا شده است.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.