کد خبر : 32119
دیدگاه‌ها برای شب شعر «با کاروان کربلا» به همت اداره کتابخانه‌های سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 13:30
-

شب شعر «با کاروان کربلا» به همت اداره کتابخانه‌های سبزوار برگزار شد

شب شعر با کاروان کربلا همراه با رونمایی از مجموعه شعر «نامه های بی کبوتر» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار با حضور امام جمعه سبزوار، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و سایر مسئولان در محل فرهنگسرای امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های سبزوار، شب شعر با کاروان کربلا همراه با رونمایی از مجموعه شعر «نامه های بی کبوتر» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار با حضور امام جمعه سبزوار، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و سایر مسئولان در محل فرهنگسرای امام رضا (ع) برگزار شد.

معصومه فلاحی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: قدردانی می کنیم از شورای شهرستان ، محفل ادبی مشکات و فرهنگسرای امام رضا (ع) که در مراسم شب شعر با کاروان کربلا و آیین رونمایی از مجموعه «نامه‌های بی کبوتر» اثر محمدرضا فرامرزی اداره کتابخانه‌های عمومی را همراهی نمودند. همچنین تقدیر ویژه از دبیر محفل ادبی مشکات دکتر جعفری نسب و دکتر دلبری که در این سال‌ها صادقانه و بی‌دریغ به شعر و ادب دیار سربداران خدمت کرده‌اند.

فلاحی در ادامه برپایی گفتمان‌هایی از این دست که با حضور بزرگان شعر، ادب و مسئولان شهرستان صورت می‌گیرد را نشان از توجه و اهمیت ایشان به حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است به فرهنگسراهای اجتماعی و پاتوق‌های فرهنگی که در کنار خدمات اطلاع رسانی به عموم مردم، که از رسالت‌های مهم نهاد کتابخانه‌ها است، از سنین کودکی تا سالمندی آموزش‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی ارائه خدمات می نماید.

وی در ادامه با توجه به هفته دولت ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار ادامه داد: مفتخریم در سالی که گذشت اعلام کنیم به همت کتابداران، خیرین و تعامل بین سازمانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، خیرین و عمرانی جزو شهرستان های برتر استان بوده‌ایم و در حال حاضر چندین پروژه عمرانی به همت خیرین نیک اندیش و دولت شروع شده که انشاالله گام‌های مهمی در راستای افزایش سرانه زیربنای مفید مطالعه در شهرستان خواهیم داشت. از جمله آغاز عملیات احداث پروژه کتابخانه شهر روداب، کتابخانه روستای ایزی، کتابخانه روستای ابارش و همچنین ساخت و رشد ۷۰درصدی کتابخانه شهدای گمنام واقع در بلوار هویزه و به زودی شاهد خبرهای خوب در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

جواد جعفری نسب دبیر محفل ادبی مشکات نیز در خصوص اثر جدید محمدرضا فرامرزی با عنوان «نامه های بی کبوتر» که توسط انتشارات هزاره ققنوس در ۱۰۳ صفحه و ۵۰ عنوان شعر کوتاه با موضوعات مختلف چاپ شده است، گفت: استاد محمدرضا فرامرزی از استادان شعر سبزوار است که سه دهه فعالیت ادبی پربار دارد که بیشتر اشعار او در قالب غزل است و درونمایه عاشقانه، اجتماعی و آیینی دارد. فرامرزی متخلص به ساحل از نظر زبان متعلق به جریان نو کلاسیک غزل معاصر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.