کد خبر : 26366
دیدگاه‌ها برای شعر و ادبیات آرام‌بخش کودکان در برابر اضطراب کروناست بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399 - 15:33
-

شعر و ادبیات آرام‌بخش کودکان در برابر اضطراب کروناست

ایرنا عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در شرایط ماندن اجباری در خانه به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، پرداختن به شعر و ادبیات در محفل خانواده از سوی پدران و مادران به آرامش کودکان در فضای خانه کمک می‌کند. دکتر مسلم ذوالفقارخانی افزود: شعر، ادبیات و داستان‌های ساده کودکانه به فعال‌سازی ذهن تخیل خواه

ایرنا

عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در شرایط ماندن اجباری در خانه به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، پرداختن به شعر و ادبیات در محفل خانواده از سوی پدران و مادران به آرامش کودکان در فضای خانه کمک می‌کند.

دکتر مسلم ذوالفقارخانی افزود: شعر، ادبیات و داستان‌های ساده کودکانه به فعال‌سازی ذهن تخیل خواه و پویای کودکان و تسکین روانی آن‌ها در ایام خانه‌نشینی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: باید با شناخت جهان ذهنی و تخیل کودکان، از طریق قصه‌خوانی و شعرخوانی و ادبیات مناسب مانع پژمردگی آن‌ها در حصار تنگ خانه شد.

این متخصص حوزه ادبیات و آموزش زبان گفت: کودکان بسیار آسیب‌پذیر هستند و هنگامی‌که حس انزوا و تنهایی و حصر به آن‌ها دست دهد چون نهال کوچکی که از نور آفتاب محروم شده باشد، پژمرده می‌شوند.

وی افزود: در مسیر پرفرازونشیب زندگی گاهی برخی وقایع جهان ذهنی، احساسات صاف و زودگذر، کودکان را آشفته و پریشان می‌کند اما آنچه ذهن تخیل‌گرای کودکان را تلطیف و امواج خروشان دریای رنگارنگ ذهن آن‌ها را آرام می‌کند، شعر و ادبیات است.

ذوالفقارخانی ادامه داد: شعر و ادبیات نه تنها بال‌هایی برای ذهن پویا و شتابان کودکان است بلکه در گشودن گره‌های مبهم زندگی به آن‌ها کمک قابل‌توجهی می‌کند.

وی گفت: در رویارویی با مشکلات عمیق و پیچیده بشری نظیر کرونا و عواقب ناخواسته آن می‌توان از شعر و ادبیات کمک گرفت.

عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: کودکان در سایه جهان تخیلی خود، اهل شور، نشاط، بازی و کنکاش هستند، آن‌ها در محیط تنگ خانه و به‌ویژه در عصر آپارتمان‌نشینی، به ستوه می‌آیند و در این شرایط والدین نباید از تغییر برخورد خود با کودکان غافل شوند.

وی ادامه داد: کودکان نیاز به هیجان و تخلیه هیجانات خود دارند لذا شعر و ادبیات که با موسیقی و کلام خوش‌آهنگ توأم است نه‌تنها کودک را از حصار دنیای مجازی امروز نجات می‌دهد بلکه در حفظ آرامش آن‌ها و تحمل چهاردیواری منزل در شرایط کرونایی مؤثر است.

۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان سبزوار را دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌دهند. 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۳۹۱ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.