کد خبر : 29948
دیدگاه‌ها برای شمار بستری بیماران بدحال کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 10:29
-

شمار بستری بیماران بدحال کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: شمار بستری بیماران بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانهای این استان ظرف پنج روز اخیر روند افزایشی یافته و اکنون به ۱۲۰ مورد در روز رسیده است. دکتر محمد پهلوان افزود: این در حالی است که  ۲۷ آذر ماه گذشته تعداد بیماران

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: شمار بستری بیماران بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانهای این استان ظرف پنج روز اخیر روند افزایشی یافته و اکنون به ۱۲۰ مورد در روز رسیده است.

دکتر محمد پهلوان افزود: این در حالی است که  ۲۷ آذر ماه گذشته تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی پس از مدت‌ها برای نخستین بار به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته بود، وضعیتی که تنها فروردین پارسال تجربه شد.
وی ادامه داد: هم‌اینک شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۴۲۸ نفر است که ۳۱۵ نفر آنان مربوط به مشهد و ۱۵ شهرستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: ظرف پنج روز اخیر تاکنون شمار بستری‌شدگان کرونایی در این استان روند افزایشی داشته بطوری که این تعداد دیروز به ۱۳۴ نفر رسید. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم‌اینک حدود ۴۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

تنها شهرستان گناباد در میان ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا است و بقیه شهرستان‌ها این استان آبی هستند. 

از مجموع جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان رضوی تاکنون ۹۳ درصد دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۲ هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون نیز ۵۹ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۷۶ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۸۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۰ دُز رسیده است.

تاکنون ۶ میلیون ۱۶ هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

“پاندمی کرونا” در سطح جهان ۲۷۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۲۵۴ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۸ نفر را گرفته است. ۲۴۸ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۱۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.