کد خبر : 30472
دیدگاه‌ها برای شمار بیماران سرپایی کرونایی در سبزوار ۲۰۰ درصد افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 9:29
-

شمار بیماران سرپایی کرونایی در سبزوار ۲۰۰ درصد افزایش یافت

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار پذیرش بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در مراکز اورژانس بیمارستان‌های این دانشگاه در غرب خراسان رضوی ۲۰۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده که این موضوع بیانگر ورود این شهرستان به ششمین اوجگیری کروناست.

دکتر علیرضا مسلم در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان سبزوار به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین میزان بیماران بستری کرونایی در مرکز آموزشی – درمانی واسعی در سبزوار ۷۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده اند که در صورت تداوم عادی انگاری، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه این آمار بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۴۲ درصد رسیده است.

مسلم افزود: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: تمام افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که تعداد آنها در حال افزایش است مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده ار ماسک و واکسیناسیون افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.