کد خبر : 25730
دیدگاه‌ها برای شمار مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی به ۱۲ نفر رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 13:10
-

شمار مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی به ۱۲ نفر رسید

ایرنا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجۀ آزمایش ۱۰بیمار دیگر تاکنون شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی به ۱۲ نفر رسیده است. دکتر فاطمه نوده افزود: هم‌اینک هفت نفر از مجموع

ایرنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجۀ آزمایش ۱۰بیمار دیگر تاکنون شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی به ۱۲ نفر رسیده است.

دکتر فاطمه نوده افزود: هم‌اینک هفت نفر از مجموع ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بستری شده بودند روند درمانی را طی کرده و بهبود یافته لذا بخاطر وضعیت بالینی مساعد در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

وی «خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی« را مهمترین اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری‌ کرونا ذکر و بیان کرد: همۀ مردم می‌بایست با جدیت هرچه تمامتر به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه همچنین گفت: هم‌اینک علاوه بر فعالیت مستمر کمیتۀ بحران این دانشگاه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری و مهار شیوع ویروس کووید ۱۹، دست‌اندرکاران حوزۀ معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان نیز در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بطور شبانه‌روزی در همین ارتباط فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

دکتر نوده گفت: شهروندان در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود را پیرامون بیماری همه‌گیر و نکات بهداشتی مرتبط با آن طرح نموده و از کارشناسانی که بطور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌دیده‌اند پاسخ بگیرند. 

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدودا نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارها شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۵۲ نفر رسیده است.

۶۰ نفر نیز در این استان بخاطر عفونت حاد دستگاه تنفسی فوت کرده‌اند. این افراد همچنین مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.