کد خبر : 26168
دیدگاه‌ها برای شمار مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی به ۱۰۷ تن رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 15:39
-

شمار مبتلایان به کرونا در غرب خراسان رضوی به ۱۰۷ تن رسید

ایرنا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به ۱۰۷ تن رسید. دکتر فاطمه نوده افزود: تاکنون ۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه فوت کرده‌اند. وی

ایرنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به ۱۰۷ تن رسید.

دکتر فاطمه نوده افزود: تاکنون ۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تاکنون ۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا نیز بستری هستند.

وی گفت: در این شرایط، خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین اقدامات مؤثر برای پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری کروناست.

دکتر نوده افزود: آحاد افراد جامعه می‌بایست با جدیت هرچه تمام‌تر به دستورها و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه توجه ویژه داشته باشند و در هر شرایطی به آن‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: هم‌اینک علاوه بر فعالیت مستمر کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری و مهار شیوع ویروس کووید ۱۹، دست‌اندرکاران حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان نیز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی گفت: مرکز آموزشی – درمانی واسعی در شهر سبزوار به‌طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

نوده افزود: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود پیرامون بیماری همه‌گیر کرونا و نکات بهداشتی مرتبط با آن را مطرح کنند تا از کارشناسانی که به‌طور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش دیده‌اند پاسخ بگیرند.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.