کد خبر : 20106
دیدگاه‌ها برای شناسایی کانون بیماری هاری در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 8:44
-

شناسایی کانون بیماری هاری در سبزوار

 رئیس شبکۀ دامپزشکی سبزوار از شناسایی کانون بیماری هاری در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد. دکتر ولی‌الله جغتایی اظهار کرد: در پی گزارش واصله در خصوص یک مورد حیوان گزیدگی در یکی از مناطق شهرستان، اکیپ مبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان به محل وقوع حادثه اعزام گردید. طی عملیات صورت

 رئیس شبکۀ دامپزشکی سبزوار از شناسایی کانون بیماری هاری در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

دکتر ولی‌الله جغتایی اظهار کرد: در پی گزارش واصله در خصوص یک مورد حیوان گزیدگی در یکی از مناطق شهرستان، اکیپ مبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان به محل وقوع حادثه اعزام گردید. طی عملیات صورت گرفته، نمونه‌برداری از یک قلاده سگ تلف‌شده صورت پذیرفت و نمونه اخذشده جهت آزمایش به موسسۀ انستیتو پاستور ایران ارسال گردید؛ که نتیجه آزمایش حاکی از مثبت بودن بیماری هاری در این قلاده سگ بوده است.

وی در ادامه افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به‌طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های قابل‌انتشار از حیوان به انسان است که پیشگیری از آن همه‌ساله در دستور کار دامپزشکی قرارمی گیرد.

دکتر جغتایی گفت: عملیات واکسیناسیون سگ‌های گله و صاحب دار در سطح شهرستان از ابتدای سال ۱۳۹۸ به مرحله اجرا درآمده است؛ که تاکنون ۷۰۹ قلاده سگ علیه این بیماری مهلک واکسینه شده‌اند. لذا توصیه می‌گردد دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله، برای ایمن‌سازی سگ‌های خود در برابر بیماری هاری، همکاری لازم را با تیم‌های اعزامی دامپزشکی به عمل آورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.