کد خبر : 20530
دیدگاه‌ها برای شناسایی کانون سل گاوی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 21:57
-

شناسایی کانون سل گاوی در سبزوار

 رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از شناسایی کانون سل گاوی در یکی از گاوداری‌های شهرستان خبر داد. دکتر ولی‌الله جغتایی اظهار کرد: سل و بروسلوز از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت

 رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از شناسایی کانون سل گاوی در یکی از گاوداری‌های شهرستان خبر داد.

دکتر ولی‌الله جغتایی اظهار کرد: سل و بروسلوز از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، پاک‌سازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان می‌توان از شیوع آن‌ها جلوگیری کرد.

دکتر جغتایی گفت: با عنایت به اهمیت پایش بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های مشترک در این شبکه با مراجعه به واحدهای دامداری به‌صورت رایگان عملیات تست سل و بروسلوز را به انجام رسانده و در صورت شناسایی دام‌های راکتور، نسبت به حذف دام‌های آلوده اقدام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از اول سال جاری تعداد هزار و ۱۵ رأس گاو و گوساله واجدالشرایط مورد تست سل قرار گرفتند و یک رأس گاو آلوده به سل گاوی شناسایی و طبق ضوابط از دامداری حذف شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.