کد خبر : 421
دیدگاه‌ها برای شناسایی ۳۲ نخبه در بخش کشاورزی بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 11:41
-

شناسایی ۳۲ نخبه در بخش کشاورزی

سبزواریان.کام: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سبزوار با ابیان اینکه امروزه برنامه کشاورزی پایدار در تعامل با طبیعت در کشور مطرح است گفت: ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی اعم از پنبه، گیاهان دارویی، آبزی پروری و مرغداری بخشی از ظرفیت های تولیدی بخش کشاورزی سبزوار است. به گزارش خبرنگار مهر محمدجواد ایزدیان عصر سه

keshavarziسبزواریان.کام: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سبزوار با ابیان اینکه امروزه برنامه کشاورزی پایدار در تعامل با طبیعت در کشور مطرح است گفت: ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی اعم از پنبه، گیاهان دارویی، آبزی پروری و مرغداری بخشی از ظرفیت های تولیدی بخش کشاورزی سبزوار است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدجواد ایزدیان عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کشاورزی این شهرستان گفت: سبزوار دارای مزیت های خوبی در حوزه کشاورزی است.
وی با بیان اینکه در این زمینه سبزوار توفیقات خوبی را کسب کرده و رتبه نخست تولیدات گیاهان دارویی در کشور را از آن خود کرده است اظهار کرد: بیش از ۵ درصد تولیدات بخش کشاورزی استان خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص دارد.

ایزدیان با تشریح ظرفیت های سبزوار در حوزه تجارت و کشاورزی از وجود بیش از ۶۳ هکتار اراضی کشاورزی، در سبزوار خبر داد و ابراز کرد: ۲۸۰ هزار دام سبک، ۱۳ هزار دام سنگین و تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی اعم از پنبه، گیاهان دارویی، آبزی پروری و مرغداری را بخشی از ظرفیت های این شهرستان برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: این شهرستان با بیش از ۱۴۵ واحد مرغداری قطب تولید گوشت سفید استان خراسان رضوی است همچنین رتبه نخست تولید گوشت ماهی استان با تولید بیش از ۹۶۳ تن به سبزوار اختصاص دارد.

ایزدیان با بیان اینکه بیش از یک هزار ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی سبزوار با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود گفت: شهرستان سبزواردر حوزه جغرافیایی گرم و خشک قرار دارد امسال هم شاهد کاهش چشمگیر نزولات آسمانی هستیم که این عامل کشاورزان را به سمت استفاده از آبیاری نوین ترغیب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر رویکرد مجموعه جهاد کشاورزی سبزوار در سه سال گذشته اشاره و بیان کرد: تقویت حلقه های مفقوده بخش کشاورزی شهرستان بخصوص صنایع تبدیلی و بخش های همگون با حوزه جغرافیایی فعالیت های جدید جهاد کشاورزی سبزوار است

ایزدیان همچنین شناسایی بیش از ۳۲ نخبه کشاورزی، ارتقاء سطح دانش بهره برداران و راه اندازی سامانه جامع اطلاعات کشاورزی را از دیگر فعالیت های مجموعه برشمرد.

وی تصریح کرد: ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با باز پرداخت سه درصد جهت توسعه و تقویت پروژه های کشاورزی، دامداری و شیلات توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی بیسوادی بیش از ۲۵ در صد بهره برداران حوزه کشاورزی را یکی از مشکلات بخش کشاورزی اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی سبزوار در پایان از راه اندازی سامانه جامع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر این سامانه ۶۰ درصد پیشرفت دارد و به زودی راه اندازی می شود.

در پایان این مراسم از تعدای از کشاورزان، دامداران و قنات داران نمونه تفدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.