کد خبر : 25318
دیدگاه‌ها برای شهرداری نگهبان هویت تاریخی شهر است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 20:50
-

شهرداری نگهبان هویت تاریخی شهر است

ایمنا شهردار سبزوار گفت: شهرداری آمادگی کامل برای حفظ، حراست و هویت بخشی به آثار تاریخی شهر دارد و در این راستا از هیچ تلاش و اقدامی نیز فروگذار نکرده است.  سیدعلی کوشکی با اشاره به قدمت تاریخی سبزوار اظهار کرد: شهرداری همواره نگاه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار داشته و در

ایمنا

شهردار سبزوار گفت: شهرداری آمادگی کامل برای حفظ، حراست و هویت بخشی به آثار تاریخی شهر دارد و در این راستا از هیچ تلاش و اقدامی نیز فروگذار نکرده است.

 سیدعلی کوشکی با اشاره به قدمت تاریخی سبزوار اظهار کرد: شهرداری همواره نگاه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار داشته و در این زمینه اقدامات مناسبی را در سال‌های گذشته برای تبدیل کهن شهر دیار سربداران از شهری معبر به مقصد انجام داده است.

وی به طرح‌های کوی گلستان، تملک و احیای خانه اولیا، سرای معمارزاده، مصلی تاریخی سبزوار اشاره کرد و ادامه داد: سال‌هاست که طرح احیا و بهسازی کوی گلستان منتظر ابلاغ نقشه راه است؛ در این زمینه شهرداری سبزوار بارها آمادگی خود را اعلام کرده است، اما تاکنون طرحی مصوب از سوی اداره کل میراث فرهنگی ابلاغ نشده است.

شهردار سبزوار اضافه کرد: در حال حاضر بهسازی و احیای کوی گلستان به یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری تبدیل شده که متأسفانه همین مسئله ما را با مشکلاتی در بافت تاریخی سبزوار مواجه کرده است.

کوشکی با بیان اینکه سبزوار از گذشته به شهر کاروانسراها معروف بوده است، اضافه کرد: سرای معمارزاده یکی از سراهای ارزشمند این شهر است که در دل بافت کوی گلستان در بافت تاریخی شهر واقع شده و نیازمند همراهی بیشتر مدیران مربوطه برای مشکلات پیش روی این اثر است.

وی به پیگیری تأمین اعتبارات جهت تعیین تکلیف سرای معمارزاده با توجه به تعهدات میراث فرهنگی در سال ۹۳ و تعیین محدوده بافت تاریخی به مساحت ۱۶۸ هکتار نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری آمادگی کامل برای حفظ، حراست و هویت بخشی به آثار تاریخی شهر دارد و در این راستا از هیچ تلاش و اقدامی نیز فروگذار نکرده است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه سبزوار مدخل ورودی میلیون‌ها زائر و مسافر بارگاه منور رضوی در طول سال است، گفت: سال گذشته در خانه‌های تاریخی شهر با حمایت شهرداری، مشارکت مالکان خانه‌های قدیمی و سمن‌های حوزه‌های فرهنگی و گردشگری به روی عموم مردم و مسافران نوروزی باز شد که خوشبختانه با استقبال خوب آنان مواجه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.