کد خبر : 555
دیدگاه‌ها برای شهرستان سبزوار دارای ۷۰ معدن فعال است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1393 - 10:22
-

شهرستان سبزوار دارای ۷۰ معدن فعال است

سبزواریان.کام: رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: در حال حاضر ۷۰ معدن با اشتغالزایی حدود یکهزار نفر در این شهرستان فعال است . علی امیدبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان یکی از پتانسیل های معدنی است که از نظر کمیت و کیفیت معادن جزو چهار جاذبه

maadanسبزواریان.کام: رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: در حال حاضر ۷۰ معدن با اشتغالزایی حدود یکهزار نفر در این شهرستان فعال است .

علی امیدبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان یکی از پتانسیل های معدنی است که از نظر کمیت و کیفیت معادن جزو چهار جاذبه کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: سبزوار از لحاظ کیفیت برخی مواد معدنی، در استان بی نظیر و از لحاظ کمیت هم رتبه بالایی در خراسان رضوی دارد و از سهم عمده ای در زمینه معدنی و فعالیت های مرتبط در این استان برخوردار است.
وی گفت : کرومیت، منگنز، کائولن، بوکسیت، گرانیت، سنگ نمای ساختمانی، سنگ لاشه، گچ سفید، گچ خاکی، منیزیت، مس و… از جمله ذخایر غنی معدنی سبزوار است.

وی با اظهار اینکه در کمربند “ˈافیولیتی” سبزوار کانی‎سازی گسترده و پراکنده‎ای از کرومیت تشکیل شده که گسترش طولی این کمربند دارای روند شرقی- غربی است، افزود: در این کمربند افیولیتی شاهد عناصر با ارزش دیگر شامل منیزیم، نیکل، پلاتین و غیره هستیم که نیازمند پی جویی و اکتشاف است.

وی ادامه داد: در غرب شهر سبزوار ذخایر گرانیت سفید وجود دارد که هم اکنون تعدادی معادن در این قسمت فعال هستند.

وی گفت: در سنگ های آتشفشانی هم عناصری مانند طلا، مس، نقره و غیره وجود دارد که در مرحله اکتشاف بوده و هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

وی با اشاره به وجود معادن منگنز مورد استفاده فولادسازی و صنایع کشاورزی در جنوب سبزوار، گفت: همچنین در این منطقه معادن غیر فلزی شامل کائولن، گچ، سنگ گچ، گچ خاکی، آهک، خاک های صنعتی و انواع سنگ های تزئینی مانند مرمر، مرمریت و تراورتن وجود دارد.
وی با بیان اینکه حجم بالای ذخایر قطعی معدنی و تعدد معادن در حال اکتشاف در این شهرستان زمینه را برای توسعه سرمایه گذاری در صنایع معدنی فراهم کرده است، افزود: با وجود این معادن هنوز سرمایه گذاری لازم در این زمینه ها انجام نشده است.

وی اظهار کرد: نزدیکی به بازارهای کشورهای آسیای میانه و افغانستان و توان نسبتاً بالای پیمانکاری بخش خصوصی از انگیزه های مناسب برای سرمایه گذاری در بخش معدن سبزوار است.

امید بخش همچنین وجود مراکز آموزش عالی بزرگ و برخورداری از نیروهای متخصص و دانشگاهی، وجود مرکزیت جغرافیایی و قابلیت ارایه خدمات برتر منطقه ای در راستای تمرکز زدایی از مشهد را از دیگر انگیزه های مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.