کد خبر : 17122
دیدگاه‌ها برای شیعه و سنی برادر و برابر بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آذر 1397 - 10:04
-

شیعه و سنی برادر و برابر

زندگی شیعه و سنی در ایران در کنار همدیگر با انسانیت پیوند خورده و وحدتی جاودانه میان آنها وجود دارد، وحدتی که به معنای شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست بلکه وحدت به معنای ایستادگی آنان مقابل دشمنان اسلام و برادری و برابری در جامعه اسلامی است. وحدت اقشار مختلف شیعه و سنی

زندگی شیعه و سنی در ایران در کنار همدیگر با انسانیت پیوند خورده و وحدتی جاودانه میان آنها وجود دارد، وحدتی که به معنای شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست بلکه وحدت به معنای ایستادگی آنان مقابل دشمنان اسلام و برادری و برابری در جامعه اسلامی است.

وحدت اقشار مختلف شیعه و سنی در کشور مثال های فراوان دارد اما در این میان یکی از نمونه هایی که می توان از آن به عنوان تحقق عینی وحدت میان مذاهب مختلف اسلام دانست، دانشگاههاست. دانشگاههایی که در آن دانشجویان شیعه و سنی بدون هیچ تضاد در کنار یکدیگر تحصیل می کنند و در آن به موفقیت های فراوان دست می یابند.
خبرنگار ایرنا با حضور در دانشگاههای سبزوار با تعدادی از دانشجویان موفق اهل سنت این دانشگاهها هم صحبت شده و نظر آنها پیرامون لازمه وحدت در جهان اسلام را جویا شده است.

* ایران اسلامی تجلی واقعی وحدت مذاهب اسلامی است.
یک دانشجوی اهل سنت دانشگاه حکیم سبزواری و قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ دانشجویان کشور گفت: امروز ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت بین کشورهای اسلامی طنین انداز شده و علاوه بر برپایی جشن های هفته وحدت از سوی نهادها، مردم نیز به مقوله وحدت فکر می کنند.
رحمت الله بازیاری افزود: دانشجویان اهل سنت دانشگاههای سبزوار نیز بر حفظ وحدت حول مبانی اسلام اصیل تاکید دارند و برای تحکیم وحدت در این هفته با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری جشن هایی در دانشگاهها بر پا می کنند.
دانشجوی رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه هر چه وحدت شیعه سنی بیشتر باشد دغدغه فکری کمتر می شود، اظهار داشت: نگاه تبعیض آمیز در دانشگاه وجود ندارد حتی به ندرت از مذهب سوال شده است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اختلاف اندازان شیعه و سنی چه بدانند و چه ندانند دشمن هستند، گفت: برافراختن علم اختلاف به نفع کشور و هیچ مذهبی نیست.
بازیاری افزود: حفظ وحدت در محیط های دانشگاهی به تدبیر و بصیرت بیشتری نیاز دارد لذا باید طوری رفتار شود که زمینه سوء تفاهم و نزاع ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه داعش جهل بزرگ برای تخریب اسلام واقعی است، اظهار داشت: اگر شرایط فراهم می شد به عنوان مدافع حرم به نبرد با تعصبات وحشتناک این گروه می رفتم.

* اتحاد مذاهب اسلامی در دانشگاهها عمیق تر است
دانشجوی اهل سنت رشته جغرافیای دانشگاه حکیم سبزواری نیز با بیان اینکه راهکار مقابله با هجمه دائمی دشمن، اتحاد مسلمانان است، گفت: اتحاد مذاهب اسلامی در دانشگاهها عمیق تر است و به وضوح می توان آن را احساس کرد.
وحید شه بخش افزود: امروز ایران اسلامی با احترام به مذاهب و اعتقادات مذهبی به الگویی برای سایر کشور های اسلامی تبدیل شده است.
وی که در مسابقات علمی مختلف حائز مقام برتر شده است اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی بی نظیر برای نشان دادن اتحاد و انسجام جهان اسلام است که در این میان دانشجویان می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
وحید شه گفت: در دانشگاه سبزوار مسائل مذهبی محدودیت و تبعیض ایجاد نمی کند بطوریکه مسئولان و استادان دانشگاه به بنده بیشتر از سایر همکلاسی ها احترام می گذارند و محیط دانشگاه برایم راحت است.

* نگاه تفکیکی مذهبی و قومی در دانشگاههای کشور وجود ندارد
یک دانشجوی اهل سنت رشته بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: همدلی و اتحاد بین دوستان شیعه و سنی در دانشگاه بسیار خوب و صمیمی است.
عارف رشیدی افزود: مسلمانان، خدا، قبله، پیامبر و قرآن واحدی دارند و با این همه مشترکات نباید بهانه ای برای تفرقه به دست دشمن بدهند.
وی با بیان اینکه نگاه تفکیکی مذهبی و قومی در دانشگاههای کشور وجود ندارد، اظهار داشت: برای تحکیم وحدت باید در کلام و رفتار خود مراقب باشیم و به هیچ مذهب اسلامی بی احترامی نکنیم.
رشیدی لازمه اصلی جوامع اسلامی را وحدت دانست و گفت: همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند می توانند با تشکیل صف واحد در برابر دشمنان، توطئه های آنان را خنثی کنند.
حدود ۲۷۰ دانشجوی اهل سنت در دانشگاههای سبزوار مشغول تحصیل هستند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.