کد خبر : 22767
دیدگاه‌ها برای شیلات خراسان رضوی مشکل فرآوری دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398 - 14:59
-

شیلات خراسان رضوی مشکل فرآوری دارد

ایرنا مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان باوجود تولید سالانه ۱۱ هزار تن ماهی هنوز درزمینهٔ صنایع فرآوری و تبدیلی شیلات با مشکلاتی روبرو است. مهدی هدایتی در جریان بازدید از مزارع پرورش خاویار در سبزوار افزود: این در حالی است که با جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ

ایرنا

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان باوجود تولید سالانه ۱۱ هزار تن ماهی هنوز درزمینهٔ صنایع فرآوری و تبدیلی شیلات با مشکلاتی روبرو است.

مهدی هدایتی در جریان بازدید از مزارع پرورش خاویار در سبزوار افزود: این در حالی است که با جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ صنایع فرآوری، ارزش‌افزوده خوبی نصیب تولیدکنندگان در این حوزه می‌شود.
وی به شناسایی ۲۳ هزار منبع آبی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از این تعداد هزار و ۵۰۰ منبع آب به پرورش آبزیان اختصاص دارد که باید با برنامه‌ریزی لازم شمار آن‌ها افزایش یابد.  

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی میزان تسهیلات تکلیفی امسال این سازمان را برای شیلات ۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این اعتبار برای افزایش بهره‌وری، توسعه مراکز پرورش ماهیان و تقویت زیرساخت‌های شیلات در خراسان رضوی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه شیلات در کنار توسعه واحدهای پرورش ماهی سردآبی و گرمابی به پرورش گیاهان آبزی و ماهیان زینتی نیز در خراسان رضوی نیز توجه شده است.

هدایتی گفت: هم‌اینک چهار واحد پرورش خاویار خراسان رضوی در شهرستان‌های سبزوار و داورزن با ظرفیت سه هزار قطعه ماهی در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعالیت دارند.

وی افزود: سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۱۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۱ درصد تولید ماهی را در خراسان رضوی در اختیار دارد. بر این اساس سبزوار ظرف سال‌های اخیر رتبه نخست تولید شیلات را در خراسان رضوی کسب کرده است.

هزار و ۷۷۰ مرکز پرورش ماهی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.