کد خبر : 20943
دیدگاه‌ها برای شیوع بیماری تب مالت انسانی در سبزوار کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 8:00
-

شیوع بیماری تب مالت انسانی در سبزوار کاهش یافت

ایرنا ابتلا به بیماری تب مالت انسانی در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی ۲۷ درصد کاهش یافته است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ۱۱۶ مورد در سال ۹۶ به ۸۴ مورد طی یک سال گذشته رسیده

ایرنا

ابتلا به بیماری تب مالت انسانی در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی ۲۷ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ۱۱۶ مورد در سال ۹۶ به ۸۴ مورد طی یک سال گذشته رسیده است.

فاطمه نوده افزود: پوشش واکسیناسیون دام‌ها با همکاری اداره دامپزشکی، آموزش چهره به چهره با استفاده از روش‌های نوین و آموزش درباره استفاده از فرآورده‌های لبنی پاستوریزه از عوامل کاهش این بیماری بوده است.
وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مورد حیوان گزیدگی در مراکز درمان و پیشگیری از هاری ایمن‌سازی شدند که با وجود ثبت هشت مورد هاری در حیوانات با انجام اقدامات لازم هیچ مورد بیماری هاری انسانی در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه مشاهده نشد.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.