کد خبر : 14943
دیدگاه‌ها برای شیوه های خبرنگاری استاد قندی در رسانه ها ترویج پیدا کند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 9:22
-

شیوه های خبرنگاری استاد قندی در رسانه ها ترویج پیدا کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین نکوداشت ‘حسین قندی’، پدر تیتر و استاد ارتباطات و روزنامه نگاری ایران در سبزوار نوشت: باید اندیشه های او در مورد اصول و شیوه های حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری در میان جوانان و اهالی رسانه ترویج پیدا کند. به گزارش ایرنا در پیام سیدعباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین نکوداشت ‘حسین قندی’، پدر تیتر و استاد ارتباطات و روزنامه نگاری ایران در سبزوار نوشت: باید اندیشه های او در مورد اصول و شیوه های حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری در میان جوانان و اهالی رسانه ترویج پیدا کند.

به گزارش ایرنا در پیام سیدعباس صالحی که شامگاه سه شنبه توسط معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد، آمده است: دکتر قندی در هنگامه ها و فراز و فرودهای نیم قرن گذشته با تیترهای اثرگذار خود تلنگرهای ماندگار به فضای اندیشگی و بالندگی ما وارد آورد.
این پیام افزوده است: دکتر قندی از بزرگان عرصه روزنامه نگاری و از دیار ادیب پرور بیهق است که بزرگان علم و ادب بی شماری را به فرهنگ این کهن بوم و بر تقدیم کرده است.
در بخش دیگری از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از تلاش برگزار کنندگان این مراسم و نکودشت استاد قندی در زادگاهش، امیدوارم اندیشه های او در مورد اصول و شیوه های حرفه خبرنگاری و رونامه نگاری در میان جوانان و اهالی رسانه ترویج پیدا کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این مراسم گفت: در آستانه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار آیین بزرگداشت استاد حسین قندی از استادان شناخته شده علوم ارتباطات در زادگاهش برگزار شد.
محمد علی آبادی افزود: برای نخستین بار در کشور، از تمبر یادبود استاد قندی، سلطان تیر کشور در شهر سبزوار رونمایی شد.
وی اظهار داشت: در این مراسم نشان زنده یاد قندی به خانواده این روزنامه نگار و سه پیشکسوت عرصه خبر شهرستان سبزوار اعطا شد.
حسین قندی از استادان شناخته شده علوم ارتباطات است که از جمله آثار وی می توان به کتب روزنامه نگاری نوین و مقاله نویسی در مطبوعات اشاره کرد. کتاب روزنامه نگاری تخصصی هم حاصل چندین سال تدریس و تجربه حرفه ای اوست که گام مؤثری در درک پایه ای و مقدماتی از مطبوعات تخصصی، نحوه انتشار و فعالیت ثمربخش برای دانش پژوهان ارتباطات و بخصوص روزنامه نگاران است .
این کتاب دربرگیرنده تاریخچه ای از مطبوعات تخصصی در جهان و ایران، گستره معنایی اینگونه مطبوعات، شکل، قالب ها و محتوای موجود در زمینه روزنامه نگاری و انتشار نشریه است .
ویژه ترین مهارت حسین قندی را در انتخاب تیترهای مناسب برای مطالب مطبوعاتی می دانند. برخی از پیشکسوتان روزنامه نگاری وی را پایه گذار تیترهای ترکیبی در روزنامه نگاری ایران می شناسند.
حسین قندی از استادان شناخته شده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران، متولد اسفند ۱۳۳۰ در سبزوار بود که روز سوم اردیبهشت ۱۳۹۴ بر اثر بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.