کد خبر : 10597
دیدگاه‌ها برای طراحی و اصلاح هندسی ۵ معبر شریانی شهر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 22:06
-

طراحی و اصلاح هندسی ۵ معبر شریانی شهر سبزوار

سبزواریان: مسئول شهرسازی شهرداری سبزوار از طراحی و اصلاح هندسی ۵ معبر شریانی شهر سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فائزه صالحی ترابی افزود: بلوار باهنر (چهل متری دوم)، خیابان رازی ۲۳، خیابان صنعت نفت، خیابان ۳۵ متری شهدای کوشک، خیابان ۱۸ متری گلشن ۱۶ با نگاه به اسناد بالادستی طرح های

سبزواریان: مسئول شهرسازی شهرداری سبزوار از طراحی و اصلاح هندسی ۵ معبر شریانی شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فائزه صالحی ترابی افزود: بلوار باهنر (چهل متری دوم)، خیابان رازی ۲۳، خیابان صنعت نفت، خیابان ۳۵ متری شهدای کوشک، خیابان ۱۸ متری گلشن ۱۶ با نگاه به اسناد بالادستی طرح های تفصیلی ۸۴ و ۵۸، نقشه رقومی سال ۹۰، عکس های ماهواره ای طراحی شده است.

وی اظهار داشت: معابر وضع موجود با معابر پیشنهادی طرح تفصیلی اختلافاتی از قبیل میزان عرض، طول، راستای معبر دارد لذا طراحی آنها در دستور کار شهرداری در سال ۱۳۹۴ قرار گرفت.

او در ادامه بیان کرد: شبکه معابر(شبکه ارتباطی) در شهرها حدود ۲۵% از کل زمین های شهری را به خود اختصاص داده است و استخوان بندی شهر را تشکیل می دهد.

مسئول شهرسازی شهرداری سبزوار تصریح کرد: با توجه به اینکه در شکل گیری و ساخت مورفولوژی شهر شبکه معابر و خیابان ها یکی از مهمترین عوامل در ساخت مورفولوژیک یک شهر می باشد، حدود ۱۰ گذر اصلی و فرعی شهر سبزوار از اوایل سال ۹۴ تا کنون طراحی شده است، که خروجی نقشه ها حاوی اطلاعاتی از قبیل آکس محور، عرض معبر سواره، عرض پیاده رو و عرض آیلند میانی می باشد.

صالحی ترابی گفت: نقشه در مقیاس ۱/۵۰۰ در اختیار حوزه های مختلف شهرداری از قبیل حقوقی و املاک، شهرداری های مناطق و اداره عمران و اداره ترافیک جهت هرگونه بهره برداری لازم قرار گرفته است.

او با بیان اینکه مجموعه تصمیمات مردم ساکن هر شهر، شکل آن شهر را می سازد، ولی شهر باید کنترل شود، چون زندگی شهر با هرج و مرج و بدون سازوکارهای انتظام بخش و قابل اجرا، رو به انحطاط خواهد رفت، گفت: بر این اساس همه جوامع برای کنترل تصمیمات مردم و عملکرد صحیح و آسان، نیاز به قوانین و مقررات دارند تا همان مردم با اطمینان زندگی کنند و به کار خود بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.