کد خبر : 31759
دیدگاه‌ها برای طرح بیابان‌زدایی در۶۰۰ هکتار از منطقه شیراحمد سبزوار اجرا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 14:55
-

طرح بیابان‌زدایی در۶۰۰ هکتار از منطقه شیراحمد سبزوار اجرا شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: طرح بیابان‌زدایی در ۶۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی اجرا شد. حمیدرضا صادقی افزود: هدف از کاشت گونه بیابانی تاغ و آتریپلکس در این منطقه حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: طرح بیابان‌زدایی در ۶۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی اجرا شد.

حمیدرضا صادقی افزود: هدف از کاشت گونه بیابانی تاغ و آتریپلکس در این منطقه حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها در کانون‌های فرسایش بادی است.

وی ادامه داد: عملیات بیابان‌زدایی در منطقه حفاظت شده شیراحمد در قالب سه طرح به مساحت های ۲۵۰ هکتار با مشارکت اداره منابع طبیعی، ۱۶۰ هکتار با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست و ۱۹۰ هکتار با مشارکت فعالان محیط زیستی طی ۲ سال اخیر اجرا شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر احیای کویر، منجر به افزایش چشمگیر تولید علوفه می‌شود.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: طرح بیابان زدایی در ۶۰۰ هکتار از منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی اجرا شد.

حمیدرضا صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از کاشت گونه بیابانی تاغ و آتریپلکس در این منطقه حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها در کانون‌های فرسایش بادی است.

وی ادامه داد: عملیات بیابان‌زدایی در منطقه حفاظت شده شیراحمد در قالب سه طرح به مساحت های ۲۵۰ هکتار با مشارکت اداره منابع طبیعی، ۱۶۰ هکتار با مشارکت  اداره حفاظت محیط زیست و ۱۹۰ هکتار با مشارکت فعالان محیط زیستی طی ۲ سال اخیر اجرا شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: اجرای این طرح ها علاوه بر احیای کویر، منجر به افزایش چشمگیر تولید علوفه می شود.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار می‌توان به قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور اشاره کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.