کد خبر : 31939
دیدگاه‌ها برای طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان پیرامون افت‌تحصیلی ناشی از کرونا در سبزوار آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 18:53
-

طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان پیرامون افت‌تحصیلی ناشی از کرونا در سبزوار آغاز شد

طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار که به دلیل شرایط کرونایی دچار افت تحصیلی شده‌اند، روز دوشنبه در ۹۰ پایگاه تابستانی شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: از این تعداد پایگاه تابستانی طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، ۳۳ مورد آن شهری و ۵۷ مورد در مناطق روستایی سبزوار دایر شده است.

اشرف باغانی اظهار داشت: طرح مدرسه تابستان با هدف کیفیت بخشی به آموزش دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است که از این طریق چهار هزار و ۸۶۵ دانش‌آموز واجد شرایط در سامانه برای شرکت در کلاس‌های جبرانی (مدرسه تابستانه ۱۴۰۱) این شهرستان نام نویسی کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: حمایت آموزشی از دانش‌آموزان نیازمند توجه بیشتر، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه برخی از اهداف برگزاری طرح مدرسه تابستان است.

باغانی افزود: در این طرح تمامی دانش‌آموزان ابتدایی که نتیجه ارزشیابی توصیفی آنها در سال جاری در سطح عملکرد قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر بوده، شناسایی شده‌اند.

 وی ادامه داد: این طرح با رویکرد مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دچار افت تحصیلی بویژه در شرایط کرونا در حال برگزاری است که از این طریق  تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

این مسئول گفت: در طرح مدرسه تابستان برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی درس های فارسی و ریاضی و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی درس های فارسی، ریاضی و علوم آموزش داده می‌شود.

۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار این دانش آموزان در مقطع ابتدایی قرار دارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.