کد خبر : 28301
دیدگاه‌ها برای طرح تفصیلی سبزوار به تأیید شهردار و رئیس شورای شهر رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 20:36
-

طرح تفصیلی سبزوار به تأیید شهردار و رئیس شورای شهر رسید

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری سبزوار، طرح تفصیلی این شهر به مرحله نهایی رسیده است. طبق این گزارش، طرح تفصیلی شهر سبزوار به تأیید رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار رسیده است. کانال شهرداری سبزوار نوشته این طرح در دو سال اخیر، توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی استان تهیه و تدوین شده است. طرح تفصیلی

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری سبزوار، طرح تفصیلی این شهر به مرحله نهایی رسیده است.

طبق این گزارش، طرح تفصیلی شهر سبزوار به تأیید رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار رسیده است.

کانال شهرداری سبزوار نوشته این طرح در دو سال اخیر، توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی استان تهیه و تدوین شده است.

طرح تفصیلی دقیقاً چیست؟

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.

طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز انتهایی خط (ترمینال) و فرودگاه‌ها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویتهای مربوط به آن‌ها تعیین می‌شود و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد فوق و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌گردد. طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.