کد خبر : 26176
دیدگاه‌ها برای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار مقابله با کرونا است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 15:00
-

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار مقابله با کرونا است

ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت فاصله‌های لازم و عدم شکل‌گیری اجتماع بهترین راهکار مقابله با کرونا است. اسماعیل نصرآبادی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که اجرای موفق آن با مشارکت مردم نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا دارد. وی تصریح کرد: هم‌زمان

ایرنا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت فاصله‌های لازم و عدم شکل‌گیری اجتماع بهترین راهکار مقابله با کرونا است.

اسماعیل نصرآبادی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که اجرای موفق آن با مشارکت مردم نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا دارد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تدابیر کنترلی در نقاط ورودی شهرستان سبزوار تشدید شده است و ورود افراد غیربومی به سبزوار و خودروهایی که پلاک این شهرستان نیستند ممنوع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: تمامی ورودی‌های اصلی و فرعی  شهر سبزوار بسته شده و خودروها در محل ورودی پایانه مسافربری و میدان خلیج‌فارس پایش و بررسی می‌شوند.

نصرآبادی افزود: خودروهایی که رانندگان آن‌ها در سبزوار غیر مقیم هستند در صورت سرپیچی از اعمال محدودیت‌ها بر مبنای قانون جدید  ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آن‌ها به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار اغلب صنوف به‌جز نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و برخی واحدهای صنفی ضروری تعطیل شده‌اند که در صورت سرپیچی از اجرای این مصوبه مهروموم می‌شوند.

شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به ۹۸ نفر رسیده که تاکنون ۱۲ تن از آنان فوت کرده‌اند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آن پیش‌تر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

ازجمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.