کد خبر : 29504
دیدگاه‌ها برای طرح واکسیناسیون در محلات شهر سبزوار آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 12:10
-

طرح واکسیناسیون در محلات شهر سبزوار آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: به منظور مهار کرونا و پوشش حداکثری، طرح واکسیناسیون محله به محله این شهر آغاز شد. دکتر علیرضا مسلم افزود: مناطق شهر سبزوار و محلات هدف در این شهر که پوشش واکسیناسیون آنها کمتر بود مشخص شده و با اطلاع رسانی ستاد بازآفرینی شهر، فرایند تزریق واکسن به افراد جامانده انجام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: به منظور مهار کرونا و پوشش حداکثری، طرح واکسیناسیون محله به محله این شهر آغاز شد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: مناطق شهر سبزوار و محلات هدف در این شهر که پوشش واکسیناسیون آنها کمتر بود مشخص شده و با اطلاع رسانی ستاد بازآفرینی شهر، فرایند تزریق واکسن به افراد جامانده انجام می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲ گروه سیار تزریق واکسن را بر عهده دارند ادامه داد: تاکنون افزون بر ۸۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش شده با واکسیناسیون گسترده، میزان شیوع و چرخش این ویروس کاهش یابد.

وی افزود: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون بیشتر از ۸۵ درصد افراد جامعه است.

دکتر مسلم ادامه داد: براساس آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی شهرستان سبزوار از قرمز به نارنجی تغییر یافته است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.