کد خبر : 25010
دیدگاه‌ها برای «طرح یاریگران زندگی» در مدارس سبزوار اجرا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 11:55
-

«طرح یاریگران زندگی» در مدارس سبزوار اجرا شد

ایرنا دانش‌آموزان یک چهارم مدارس فعال در سطح شهرستان سبزوار زیر پوشش طرحی با عنوان «یاریگران زندگی» قرار گرفتند که هدف از اجرای آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعلام شده است. مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار روز شنبه در نشستی با مسئولان این اداره گفت: «طرح یاریگران زندگی» با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌منظور پیشگیری

ایرنا

دانش‌آموزان یک چهارم مدارس فعال در سطح شهرستان سبزوار زیر پوشش طرحی با عنوان «یاریگران زندگی» قرار گرفتند که هدف از اجرای آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعلام شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار روز شنبه در نشستی با مسئولان این اداره گفت: «طرح یاریگران زندگی» با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌منظور پیشگیری و مهار اعتیاد در مدارس به‌عنوان یک آسیب مهم و خطرناک اجتماعی اجرا شده است.

حسن محرابی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی تهدیدی برای سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان است افزود: در طرح یاریگران با ایجاد فضای دوستانه کنترل دانش آموزان از طریق خود آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح یاریگران از ابتدای آذرماه سال جاری اجرایی شده است ادامه داد: در این طرح موضوع «هم مراقبتی» اهمیت زیادی دارد که با استفاده از توانمندی دانش آموزان برای مراقبت سایر دانش آموزان اقدام می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار گفت: طرح یاریگران زندگی که گام‌هایی برای جلوگیری از آسیب اجتماعی و اعتیاد است با همیاری نیروی انتظامی، فرمانداری، دهیاری‌ها، سازمان و تشکل‌های بسیج و انجمن اسلامی دانش آموزان، مدیران، معلمان، مربیان و اولیا در مدارس اجرا می‌شود.

محرابی افزود: طرح یاریگران زندگی مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر است که یکی از مفاد آن تفاهم‌نامه این نهاد با آموزش‌وپرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که طی مرحله نخست در ۲۰ درصد مدارس کشور اجرایی می‌شود.

۵۳ هزار دانش‌آموز شهرستان سبزوار در ۲۸۹ مدرسه این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.