کد خبر : 7381
دیدگاه‌ها برای عربستان در برقراری امنیت زائران بی‌کفایت است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 16:28
-

عربستان در برقراری امنیت زائران بی‌کفایت است

سبزواریان: رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عربستان در برقراری امنیت زائران بی‌کفایت است، گفت: رفتارها و نگاه سیاسی خصمانه عربستان نسبت به مسائل منطقه‌ای و اختلاف نظرهای شدید که ما با آنها داریم سبب شده این نگاه خصمانه سیاسی دامن زائران را نیز بگیرد. محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس

mohseni04سبزواریان: رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عربستان در برقراری امنیت زائران بی‌کفایت است، گفت: رفتارها و نگاه سیاسی خصمانه عربستان نسبت به مسائل منطقه‌ای و اختلاف نظرهای شدید که ما با آنها داریم سبب شده این نگاه خصمانه سیاسی دامن زائران را نیز بگیرد.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با بیان اینکه نگاه سیاسی خصمانه عربستان دامن سفر معنوی حج را هم گرفت، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان پیشنهادی مبنی بر تصویب طرحی یک فوریتی با محوریت توقف عمره مفرده در مجلس داده‌اند که این در حقیقت اعتراض مجلسی‌ها به رفتار شنیع عربستان به ویژه در فرودگاه جده بوده است.

وی افزود: عربستان نشان داده است که در میزبانی زائران سرزمین وحی و برقراری امنیت آنان، کاملا بی‌کفایت است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عمره مفرده مستحب و آبرو و عزت مومن واجب است، گفت: عزت، آبرو و امنیت زائران مومن ایرانی از انجام یک امر مستحب اولی‌تر بوده و با توجه به بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی عربستان باید عمره مفرده متوقف شود.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: به عقیده بنده مسائلی نظیر ارزآوری بالای حج برای عربستان در قیاس با آبرو و عزت ایرانی مسئله‌ای ناچیز بوده و ما هیچ‌گاه این رفتار شنیع دو مامور فرودگاه جده را فراموش نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: طبق آخرین اخبار دو مامور فرودگاه جده در حال حاضر بازداشت هستند و باید مراحل قانونی مجازات طی شود اما آنچه مسلم بوده حداقل‌ها در مورد چنین جرمی، اعدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را ریشه در نگاه سیاسی خصمانه عربستان توصیف کرد و افزود: رفتارها و نگاه سیاسی خصمانه عربستان نسبت به مسائل منطقه‌ای و اختلاف نظرهای شدید که ما با آنها داریم سبب شده این نگاه خصمانه سیاسی دامن زائران را نیز بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.