کد خبر : 23133
دیدگاه‌ها برای عزاداری با صله‌رحم؛ سنتی به قدمت بیش از یک قرن بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 10:50
-

عزاداری با صله‌رحم؛ سنتی به قدمت بیش از یک قرن

ایکنا هرساله در دهه دوم محرم یکی از رسومات زیبای روستاهای دروک و روداب سبزوار حرکت به سمت امامزاده سید علی‌اکبر (ع) در روستای علی‌آباد شهرستان داورزن و اجتماع با دیگر هم‌ولایتی‌ها از دیگر نقاط کشور در کنار این بقعه متبرکه برای عزاداری است. حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با

ایکنا

هرساله در دهه دوم محرم یکی از رسومات زیبای روستاهای دروک و روداب سبزوار حرکت به سمت امامزاده سید علی‌اکبر (ع) در روستای علی‌آباد شهرستان داورزن و اجتماع با دیگر هم‌ولایتی‌ها از دیگر نقاط کشور در کنار این بقعه متبرکه برای عزاداری است.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با بیان اینکه در دهه دوم سال جاری بیش از ۳۴۰۰ نفر از مردم روستاهای دروک و روداب سبزوار در کنار بقعه متبرکه امامزاده سید علی‌اکبر روستای علی‌آباد شهرستان داورزن برای شرکت در مراسم عزاداری اجتماع داشتند، اظهار کرد: این مراسم قدمتی بیش از یک قرن در این منطقه زیارتی و تفریحی دارد که هرساله در ایام دهه دوم محرم با اجتماع اهالی این روستاها و تجمع دیگر مردم روستا از نقاط کشور در کنار همدیگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این تجمع برقراری صله‌رحم و جویا شدن از احوال همدیگر و شرکت و برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) است. در مراسم عزاداری محرم این بقعه متبرکه در سال جاری ۹۲ گوسفند در ایام دهه دوم عزاداری محرم قربانی شده و ۱۵۰ میلیون ریال نیز کمک نقدی جمع‌آوری شده است.

خانی بیان کرد: این رسم سالیان متمادی توسط رودابی‌های سراسر کشور برپا شده و از کل کشور در این آستان مقدس گرد هم جمع می‌شوند و به مدت یک هفته تا ۱۰ روز هم‌زمان با برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران شهیدش اقامت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف داورزن اضافه کرد: بقعه متبرکه امامزاده علی‌اکبر (ع) دارای موقوفاتی ازجمله ۱۰ ساعت آب و مقداری از اراضی روستای کلاته محمود روستای آبرود است که درآمد آن صرف تعمیرات بقعه می‌شود.

روستای علی‌آباد در دهستان مزینان قرار گرفته و جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر دارد. همچنین بقعه متبرکه امامزاده علی‌اکبر (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در میان کوه‌های شمال شهرستان داورزن و در یک طبیعت ییلاقی در روستای علی‌آباد واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.