کد خبر : 405
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 6:25
-

دومین وبسایت متعلق به اصلاح طلبان سبزوار راه اندازی شد

به گزارش مجله خبری تحلیلی سبزواریان، «عصر سبزوار» که در روزهای اخیر راه فعالیت خود را در عرصه رسانه ای سبزوار آغاز کرده، دارای بخش های متنوعی است که با عناوین یادداشت کوتاه، مقاله، طنز و کارتون، شنیده ها، مصاحبه، عناوین ویژه، پژوهشگاه و … نامگذاری شده است. بدین ترتیب “عصر سبزوار” را باید بعد

به گزارش مجله خبری تحلیلی سبزواریان، «عصر سبزوار» که در روزهای اخیر راه فعالیت خود را در عرصه رسانه ای سبزوار آغاز کرده، دارای بخش های متنوعی است که با عناوین یادداشت کوتاه، مقاله، طنز و کارتون، شنیده ها، مصاحبه، عناوین ویژه، پژوهشگاه و … نامگذاری شده است.

بدین ترتیب “عصر سبزوار” را باید بعد از “سبزوارنیوز”، “سبزوارپیام”، “اسرارنامه”، “سلام سربدار”، “سبزوارفرهنگ”، “سبزوارما”، “صبح سبزوار”، “سبزواری ها”، “بصیر سبزوار”، “رصد” و “سبزواریان”، دوازدهمین وبسایت خبری و تحلیلی شهرستان سبزوار دانست که هرچند هنوز هیچ مرام نامه و معرفی نامه ای درباره اهداف و مدیران آن منتشر نشده است، اما از حال و هوای مطالب منتشر شده آن و نیز مشاهده بعضی از چهره هایی که مطالب خود را در آن وبسایت انتشار داده اند، می توان پی برد، این وبسایت نیز متعلق به قشر روشنفکر و اصلاح طلبان سبزوار است.

asrsabzevar

بی شک وجود ۱۲ وبسایت خبری و تحلیلی در شهرستان سبزوار نشان دهنده ظرفیت های فرهنگی و نیز رونق فعالیت های سیاسی در این شهر بزرگ تاریخی و مهم خراسان است. اما راه اندازی دو وبسایت متعلق به اصلاح طلبان در مدت کمتر از یک ماه در این شهر می تواند همچنین نشان دهنده رشد مجدد جریان پویای روشن فکری و اصلاح طلبی در سبزوار پس از شکسته شدن فضای هشت ساله تک صدایی ناشی از فشار سیاسی و اختناق بعضی اصولگرایان تندرو باشد که این تحول به مدد سیاست های اعتدالی دولت دکتر روحانی در یک سال اخیر به وجود آمده است.

لازم به توضیح است در دو سال اخیر یک شاخه تندرو از اصولگرایان که با نام «جبهه سیاسی پایداری» به اذهان عمومی معرفی شده است، با راه اندازی چندین سایت پرجنجال زنجیره ای در برخی نقاط کشور از جمله سبزوار سعی کرده بودند، فضای تک صدایی شدیدی را ایجاد کنند و در این بین با برخورداری از برخی رانت ها، تلاش سازماندهی شده و هزینه فراوانی را برای تأثیرگذاری بر نتیجه چند انتخابات اخیر کشور متحمل شدند که پس از شکست های سیاسی پیاپی از جمله  شکست در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ به وادی انفعال و تلاش برای حفظ جایگاه کنونی خود از طریق برخی جنجال آفرینی ها افتادند.

در سبزوار نیز سایت های زنجیره ای متعلق به جریان تندرو جبهه پایداری در مدت اخیر فعالیت داشته و همچنان فعالیت دارند. البته این سایت ها در اکثر مواقع، به دلیل عدم توانایی در تولید محتوای تحلیلی دست اول در تحریریه خودشان مجبور به استفاده از مطالب تولید شده توسط رسانه های سرگروه این جریان درسطح کشور از جمله «خبرگزاری فارس»، «رجا نیوز»، «تریبون مستضعفین»، «بولتن نیوز»، «جهان نیوز» و…  بودند که از همین رو نتوانستند، تأثیر گذاری لازم را فضای سیاسی و اجتماعی سبزوار داشته باشند.

اینک نیز به نظر می رسد، پیام انتخابات خرداد ۹۲ به خوبی پس از یک سال از شروع به کار دولت تدبیر و امید در سبزوار طنین انداز شده و با روی کار آمدن سایت های «سبزواریان» و «عصر سبزوار» در کمتر از یک ماه، فضای رسانه ای غرب خراسان رضوی به سرعت در حال حرکت به سمت یک تعادل سیاسی و چند صدایی برگرفته از واقعیت های جامعه است.

لذا بدین وسیله مجله خبری تحلیلی سبزواریان، راه اندازی عصر سبزوار را تبریک گفته و برای همکاران خود در تحریریه آن وبسایت آرزوی موفقیت کرده و اعلام می دارد تحریریه سبزواریان آمادگی هر نوع همکاری موثر با آن عزیزان را دارد.

نویسنده: مهر بیهق

وبسایت عصر سبزوار: asrsabzevar.com

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ماهان چهارشنبه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

کاش لینک این سایت رو هم میگذاشتید.

سبزواریان.کام پنجشنبه , ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۴۹

لینک سایت در ابتدای مطلب وجود دارد.
در انتهای مطلب نیز لینک درج گردید.
پایدار باشید و برقرار

نظرات بسته شده است.