کد خبر : 23140
دیدگاه‌ها برای علت ۴۵ درصد مرگ‌ومیر در سبزوار بیماری‌های قلبی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 7:59
-

علت ۴۵ درصد مرگ‌ومیر در سبزوار بیماری‌های قلبی است

ایرنا علت ۴۵ درصد مرگ‌ومیرها در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی سال گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این مطلب گفت: از مهم‌ترین علل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیش فشاری خون است که سکته‌های قلبی و مغزی، عارضه‌های کلیوی و قلبی از عوارض

ایرنا

علت ۴۵ درصد مرگ‌ومیرها در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی سال گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این مطلب گفت: از مهم‌ترین علل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیش فشاری خون است که سکته‌های قلبی و مغزی، عارضه‌های کلیوی و قلبی از عوارض این بیماری است.

فاطمه نوده افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای کاهش این مرگ‌ومیرها با اجرایی کردن طرح خطر سنجی بیماری‌های قلبی عروقی، غربالگری و پیگیری بیماری‌های دیابت، فشارخون، چاقی و چربی خون و آموزش‌های مستمر گام‌های مؤثری برداشته است.

وی ادامه داد: تغییرات کوچک شیوه زندگی می‌تواند یک تغییرات قدرتمندی در سلامت قلب ما ایجاد کند و داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و یک رژیم غذایی سالم به پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی کمک می‌کند.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.