کد خبر : 27071
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 - 23:15
-

علی‌اصغر عنابستانی در نخستین نشست خبری‌اش چه گفت؟

-

علی‌‌اصغر عنابستانی، یکی از دو نماینده سبزوار در مجلس یازدهم است؛ او امروز که ۳ روز از آغاز فعالیت مجلس یازدهم می‌گذرد، با برگزاری نشستی خبری، مباحثی را در جمع خبرنگاران سبزوار مطرح کرد.

میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر، نشان‌دهنده بی‌اعتمادی مردم به نهادها است

به گزارش سبزواریان، عنابستانی در ابتدا، وضعیت کشور را «سخت» توصیف کرد و گفت: کشور دچار بی‌اعتمادی نهادی از سوی مردم شده؛ به این معنا که مردم، جمهوری اسلامی را قبول دارند اما اعتمادشان به نهادها و ساختارها مثل مجلس و دولت سلب شده است.

او در ادامه، به مشارکت ۴۳ درصدی مردم در انتخابات اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و آن را نشان‌دهنده‌ این موضوع دانست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: اولویت اول مجلس یازدهم باید بازیابی اعتماد مردم باشد.

لایحه شفافیت ناقص است

او با اظهار اینکه ۹۰ درصد فساد با شفافیت حل خواهد شد، شفافیت در قوه مجریه را مهم‌ترین نوع شفافیت دانست و همچنین لایحه شفافیت دولت را «ناقص» توصیف کرد.

عنابستانی حواشی اخیر توییتری‌اش را حاصل نبود ظرفیت در موضوع شفافیت دانست‌. چندروز گذشته، توییت او درباره تسهیلات مجلس برای سکونت نمایندگان در تهران، خبرساز شده بود و واکنش‌های چهره‌های گوناگونی را به‌دنبال داشت.

او در ادامه، از رسانه‌ها خواست «ظرفیت شفافیت» را بالا ببرند.

یک پروژه مربوط به انرژی هسته‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار احداث می‌شود

یکی از خبرنگاران سؤالی درباره منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پرسید. نماینده سبزوار در مجلس در این باره گفت: همه اسناد نشان می‌دهد در دولت، مطالعات و استعلامات انجام شده و این موضوع متأسفانه تاکنون معطل مانده است.

او افزود: بن‌بست‌ها درحال حاضر برطرف شده و در جلسه با استاندار، اسناد ارائه شده و بلافاصله در جلسه آینده کمیسیون امور زیربنایی استانداری تصویب می‌شود.

او گفت که خدمات به منطقه ویژه اقتصادی رسیده و آماده واگذاری است و اضافه کرد: یک پروژه بسیار راهبردی ویژه پرتودهی هسته‌ای گاما در منطقه ویژه اقتصادی نیز احداث می‌شود.

خود را سرگرمِ صرفاً ایجاد استان نخواهیم کرد

علی‌‌اصغر عنابستانی درباره تشکیل استان به مرکزیت سبزوار نیز گفت: این صحبت که تشکیل ۶ شهرستان، زمینه ایجاد استان را فراهم کرده ناصحیح است.

او افزود: تشکیل یک استان باید با توجه به ظرفیت‌ها، در قالب طرح یا لایحه در مجلس مطرح شود و نمایندگان به آن رأی دهند.

عنابستانی گفت که بعید می‌داند در ۴ سال آینده، تشکیل استانی به مرکزیت سبزوار محقق شود؛ او همچنین تأکید کرد که بعید می‌داند اصولاً استانی در این سال‌ها در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: اما نباید پرچم مطالبه‌گری را از دست انداخت؛ با این همه، خود را سرگرم این موضوع نخواهیم کرد تا از موضوعات دیگر غافل نشویم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از اهمیت الحاق دهستان فرومد به منطقه غرب خراسان رضوی پرسید، این موضوع را فاقد تأثیر خاصی در تشکیل استان دانست.

مدیران حوزه‌ انتخابیه حق ندارند خارج از «ریل‌گذاری» نمایندگان مجلس حرکت کنند

عنابستانی در پاسخ به سؤالی درباره عزل و نصب مدیران حوزه انتخابیه توسط نمایندگان مجلس، این موضوع را رد کرد و گفت: انتصابات، مربوط به قوه مجریه است و به نماینده مجلس ارتباطی ندارد.

او افزود: من مسئول انتصابات نیستم اما هیچ مدیری هم حق ندارد از ریل‌گذاری نمایندگان مجلس خارج شود.

رابطه دولت و مجلس یازدهم، رابطه همکاری است

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره رابطه مجلس یازدهم با دولت کنونی نیز گفت: رابطه مجلس یازدهم با دولت، رابطه همکاری و تعامل مثبت با دولت است. با این حال، دولت نقص‌های زیادی دارد.

عنابستانی یکی از چهره‌های منتقد دولت کنونی است. او و بهروز محبی نجم‌آبادی، در انتخابات اسفندماه ۹۸، نامزدهای مورد حمایت یک گروه سیاسی نزدیک به اصول‌گرایان به نام «یاران انقلاب» بودند.

بهترین همکاری را با دیگر نماینده حوزه انتخابیه خواهیم داشت

عنابستانی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رابطه‌اش با بهروز محبی نجم‌آبادی دیگر نماینده سبزوار در مجلس گفت: این دوره، بهترین دوره همکاری و هم‌افزایی میان نمایندگان حوزه انتخابیه سبزوار در مجلس را برای حل مشکلات مردم خواهیم داشت.

با ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در شهر مخالفم

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه، نظر عنابستانی را درباره مصوبه خبرساز اخیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار در مورد مخالفت با دوچرخه‌سواری زنان پرسید. عنابستانی در پاسخ گفت مصوبه را نخوانده است. خبرنگار توضیح داد که مصوبه، زنان را از دوچرخه‌سواری در شهر سبزوار منع کرده است. عنابستانی نیز پاسخ داد: اگر چنین چیزی است، قطعاً موافق نیستم.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار اخیراً مصوبه‌ای را مبنی بر «نصب تابلوهای ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان» تصویب کرد. این مصوبه، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

علی‌اصغر عنابستانی، به گفته خودش، قصد دارد در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عضو شود؛ او هم‌اکنون در کمیسیون آیین‌نامه مجلس نیز عضو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس شنبه , ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۱۱

اقای عنابستانی ضمن تبریک مجدد شما واقای محبی ازشما دوبزرگوار خواهش میکنیم با اتحاد و همدلی بین شما دوبزرگوار،برای بیکاری جوانان این شهر همچنین از لحاظ فرهنگی برای سبزوار خیلی کوتاهی شده بنابراین ازشما مردم خیلی متوقع هستن به عنوان یک شهروند که برای شما خیلی تلاش کردم امیدوارم کاری کنید کارستان تا شرمنده فرزندانمان که خیلی بی اعتماد بودن برای رای دادن مارو شرمنده نکنید،
دعا میکنم همیشه به یاد شهدا باشین تا کارتون خدایی باشد،

نظرات بسته شده است.