کد خبر : 24032
دیدگاه‌ها برای عملیات تعریض محور سبزوار – روداب هفته آینده آغاز می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 - 12:20
-

عملیات تعریض محور سبزوار – روداب هفته آینده آغاز می‌شود

تسنیم با توجه به افزایش مشکلات تردد مردم در محور سبزوار و روداب مسئولان وعده دادند عملیات اجرایی پروژه تعریض این محور که مدت‌هاست متوقف شده از هفته آینده آغاز می‌شود.  بخش روداب از توابع شهرستان سبزوار یکی از پهناورترین بخش‌های استان خراسان رضوی است که این امر سبب شده یکی از مشکلات اصلی این بخش

تسنیم

با توجه به افزایش مشکلات تردد مردم در محور سبزوار و روداب مسئولان وعده دادند عملیات اجرایی پروژه تعریض این محور که مدت‌هاست متوقف شده از هفته آینده آغاز می‌شود.

 بخش روداب از توابع شهرستان سبزوار یکی از پهناورترین بخش‌های استان خراسان رضوی است که این امر سبب شده یکی از مشکلات اصلی این بخش وضعیت راه‌های مواصلاتی باشد.

توسعه‌یافتگی راه‌های روستایی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرهای بزرگ‌تر است. باوجود ارائه خدمات آب، برق، گاز و تلفن به بخش روداب اما متأسفانه وضعیت راه‌های روستایی و حتی برخی شاهراه‌های اصلی در این بخش خیلی مطلوب نیست و براساس آمار در حال حاضر تنها ۴۰ درصد راه‌ها در این بخش آسفالت است.

در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت راه‌های روستایی و راه‌های اصلی در بخش روداب، مطالبات مردمی و پیگیری مسئولان را می‌خوانیم.

  • وضعیت نامناسب راه‌های روداب

یکی از شهروندان روداب که هر روز مسیر روداب به سبزوار را می‌پیماید گفت: این مسیر به دلیل کم‌عرض بودن از هر دو طرف خطرناک زیادی را برای رانندگان خودروهای سواری سبک و سنگین ایجاد کرده که اگر اندکی بی‌احتیاطی کنند، خسارت‌های جانی زیادی را برجای می‌گذارد.

رضا قلعه‌نویی با اشاره به تردد بالای رانندگان خودروها در مسیر روداب به سبزوار افزود: تعداد زیادی از مردم روداب برای اشتغال در شهرستان سبزوار حضور می‌یابند و به‌هیچ‌عنوان این مسیر ایمنی‌های موردنیاز را ندارد.

وی بیان کرد: در بخش‌هایی از جاده کم‌عرض بودن به اوج می‌رسد که بیشترین میزان تصادفات در این محدوده است و مسئولان اقدامات مورد نیاز برای بالا بردن ایمنی جاده انجام دهند.

همچنین یکی دیگر از شهروندان سبزوار گفت: بنده یکی از کارمندان ادارات روداب هستم و به دلیل سکونت داشتن در سبزوار باید هر روز این مسیر را عبور کنم.

وی افزود: تعریض باقی‌مانده از سال‌های گذشته یکی از مطالبات مردم روداب و سبزوار بوده که تاکنون محقق نشده است.

وی تصریح کرد: سال‌های زیادی گذشته که باید بخشی از مسیر روداب به سبزوار تعریض و آسفالت می‌شد، اما تاکنون خبری نشده و چندین بار اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم ولی هیچ‌گونه اتفاقی نیفتاده است.

  • نیمه‌کاره رها شدن محور سبزوار_روداب

نماینده شورای شهرستان سبزوار در شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: بخش روداب با توجه به اینکه پهناورترین بخش در استان خراسان رضوی است یکی از مشکلات این بخش راه‌های ارتباطی است که از میانگین استانی پایین‌تر است.

سعید برزویی با بیان اینکه شاهراه‌های اصلی هنوز تکمیل نشده و نیمه‌کاره است، افزود: مسیر سبزوار به روداب حدود ۲ سال است که تکمیل نشده و نیمه‌کاره رها شده است.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های که نمایندگان در این زمینه داشته‌اند پروژه به مشکلاتی در بحث پیمانکار برخورد کرده است.

رئیس شورای استان خراسان رضوی با بیان اینکه میزان راه‌های خاکی در بخش روداب بسیار زیاد است، اظهار داشت: در فصل زمستان اکثر راه‌ها معمولاً توسط سیلاب‌ها از بین می‌رود و نیاز به ترمیم دارد و در بحث خشک‌سالی متأسفانه تاکنون اقدامی برای آبخیزداری، آبخوان‌داری، مهار سیلاب‌ها و مدیریت آب در بخش انجام نشده است.

برزویی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکلات اظهار کرد: برای مشکلات راه پیگیری‌هایی صورت گرفته اما به دلیل کمی جمعیت و نگاه مدیران به روداب که از گذشته عادلانه نبوده باعث شده است که امروز از نرم استان و شهرستان بسیار عقب‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه روزانه ترددهای زیادی از این محور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مناسب نبودن وضعیت محور روداب_سبزوار و تردد زیاد در این محور متأسفانه باعث شده شاهد تصادفات زیادی در این محور باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تکمیل پروژه محور روداب_سبزوار یکی از خواسته‌های جدی مردم این بخش است، عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولان و نمایندگان شاهد آغاز و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه باشیم.

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه آسفالت جاده سبزوار_روداب

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تعریض ۶ کیلومتر باقی‌مانده پروژه آسفالت جاده سبزوار به روداب، طی هفته آینده آغاز می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: تعریض و انجام عملیات آسفالت مسیر روداب به سبزوار یکی از خواسته ۳۰ ساله مردم شهر روداب بود که تعریض بخش عمده‌ای از آن در دوره گذشته انجام شد و  6 کیلومتر دیگر باقی ماند.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار تن قیر به پیمانکار تحویل داده شد، اظهار داشت: ۶۰۰ تن قیر از همان زمان دست پیمانکار پروژه باقی مانده و به دلایل مختلف تعطیل شده بود و مجدداً پیگیری صورت گرفت شد و با حضور مسئولان استانی پیمانکار  و ناظرین در مرحله پروژه صورت‌جلسه شد که این مسیر باقی‌مانده آسفالت آن مجدداً آغاز شود.

وی ادامه داد: طی هفته آینده کار آسفالت باقی‌مانده این پروژه آغاز می‌شود تا مردم منطقه با ایمنی بیشتر سفر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.