کد خبر : 27625
دیدگاه‌ها برای عنابستانی، انتقادهای اخیر از نمایندگان را «خط تخریب مجلس» خواند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 3:22
-

عنابستانی، انتقادهای اخیر از نمایندگان را «خط تخریب مجلس» خواند

کانال تلگرام علی‌‌اصغر عنابستانی، فایلی صوتی‌ از او منتشر کرده که در آن، نسبت به انتقادهای اخیر از مجلس یازدهم واکنش نشان می‌دهد.

در فایل صوتی‌ای که دفتر نماینده سبزوار در مجلس منتشر کرده، او به جنجال‌های رسانه‌ای اخیر از جمله تحویل خودرو به نمایندگان و تحویل واکسن آنفلوآنزا به مجلس واکنش نشان می‌دهد. این اقدامات، منتقدان زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. این فایل صوتی، اولین واکنش عنابستانی به انتقادهای اخیر از مجلس یازدهم است.

«خط تخریب مجلس، از دو جهت نشأت می‌گیرد»

علی‌‌اصغر عنابستانی در این فایل صوتی گفت آن‌چه «خط تخریب» علیه مجلس یازدهم می‌خواند، از دو جهت نشأت می‌گیرد: یکی «دشمن بیرونی» و دیگری «جناح رقیب و به‌صورت خاص، اصلاح‌طلبان».

«دولت، اختیارات کامل داشته»

او یک‌بار دیگر به تندی از دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد کرد و گفت این دولت، «بیش‌ترین اختیارات» را داشته. او گفت ماحصل «اختیارات کامل» دولت، گرانی، تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم بوده است.

نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، توصیف‌های «اقلیت، استصوابی و رانتی» برای این مجلس را اتهام‌زنی خواند.

«این‌ها ابزار کار نماینده است»

او گفت برای «تخریب مجلس»، «تلاش همه‌جانبه» انجام می‌شود و افزود: «از بدیهیاتی مثل حمل‌ونقل و بقیه مسائل، دستمایه گرفتند و علیه مجلس جنجال به راه انداختند.»

عنابستانی به جایگاه نماینده که در قانون خدمات مدیریت کشوری معادل وزیر شناخته شده اشاره کرد و گفت که باید به هرکس، متناسب با مسئولیتش، «ابزار کار» داد.

او گفت انجام وظایف نمایندگی، «مستلزم مشاور، نیروی اداری، دفتر، اتوماسیون، مسکن، وسیله حمل‌ونقل و ابزارآلات مختلف این‌چنینی» است.

نماینده سبزوار در مجلس از این‌که به گفته او در حال حاضر، ابزارهای انجام وظیفه نمایندگی تأمین نمی‌شود ابراز تأسف کرد.

او پیشنهاد داد: «در هر حوزه انتخابیه، برای نماینده مجلس، یک دفتر، حداقل یک خودروی معمولی، تعدادی نیروی اداری تأمین شود و حقوق‌شان را هم خود مجلس بدهد. این روش مجلس اشتباه است که همه این‌ها به گردن نماینده می‌افتد.»

علی‌‌اصغر عنابستانی به‌تأکید، «رانت» توصیف‌کردن خودروهایی که قرار بود به نمایندگان تحویل داده شود را رد کرد و گفت: «این‌ها ابزار کار نماینده است؛ مال نماینده نیست؛ مال مردم است و برای انجام وظیفه در اختیار نماینده است؛ مثل امکانات بسیاری که در دست دولتی‌ها است.»

او گفت عده‌ای می‌گویند «دنا، رانت و رشوه ایران‌خودرو است» و توضیح داد که مطلع است ایران‌خودرو تمایلی به تحویل این خودروها نداشته اما «این خودرو، یک ضرورت برای مجلس» بوده است.

عنابستانی گفت که این تسهیلات در همه دوره‌های مجلس وجود داشته اما چون «این مجلس انقلابی است»، مورد حمله قرار گرفته است.

بیش‌تر بخوانید: بهروز محبی به جنجال‌های تحویل خودرو به نمایندگان واکنش نشان داد

«جنجال‌سازی می‌کنند تا فراموش کنیم»

او گفت آن‌چه «جنجال‌سازی» می‌خواند برای این اتفاق می‌افتد که «صرف‌نظر از بحث‌های تخریب مجلس، فراموش کنیم که یک و نیم میلیارد یورو برای توسعه اشتغال از صندوق توسعه ملی برداشته‌اند و فقط ۴۰۰ میلیون را خرج کرده‌اند».

عنابستانی در ادامه، بار دیگر به انتقاد از دولت پرداخت.

بیش‌تر بخوانید: ادعای عنابستانی درباره «ناپدیدشدن یک ﻣﯿﻠﯿﺎرد و ۳۰۰ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﯾﻮرو از ﻣﻨﺎﺑﻊ ارزی» تکذیب شد

او در واکنش به انتقادها از تحویل واکسن آنفلوآنزا به مجلس نیز به تعداد بالای کارکنان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت که در این میان، تنها ۲۹۰ نفر، نماینده مجلس‌اند و مجلس، کارکنان دیگری هم دارد.

بیش‌تر بخوانید: واکنش محبی به خبر تحویل واکسن به مجلس: جریان‌سازی مخالفان است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.