کد خبر : 11008
دیدگاه‌ها برای فارسی‌ش کنیم حله استاد؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آبان 1394 - 16:08
-

فارسی‌ش کنیم حله استاد؟

روزنامه شرق – پوریا عالمی: همه دانشمندان جهان هم عقلشان را روی هم می‌ریختند نمی‌توانستند ریشه مشکلات جهان را حل کنند. خوشبختانه در آخرین اقدامات و اکتشافات صورت‌گرفته نه‌تنها ریشه مشکلات ما مردم، که ریشه مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی، ریشه مشکلات اجتماعی و فقر و اعتیاد و بزهکاری و…، ریشه مشکلات جوانان از

روزنامه شرق – پوریا عالمی: همه دانشمندان جهان هم عقلشان را روی هم می‌ریختند نمی‌توانستند ریشه مشکلات جهان را حل کنند. خوشبختانه در آخرین اقدامات و اکتشافات صورت‌گرفته نه‌تنها ریشه مشکلات ما مردم، که ریشه مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی، ریشه مشکلات اجتماعی و فقر و اعتیاد و بزهکاری و…، ریشه مشکلات جوانان از جمله شغل و تحصیل و مهاجرت و…، ریشه سوراخی لایه ازن، ریشه ترافیک دوربرگردان زیر پل پارک‌وی، ریشه مشکل اساسی چکه‌کردن آب کولر مردم روی سر ما در پیاده‌روها و دیگر مشکلات اساسی جهان توسط یکی از نمایندگان مجلس کشف و سریعا خنثی‌سازی شد. امروز افتخار اعلام کشف این مشکلات توسط ستون آچارکشی ثبت خواهد شد.

– حتی فروشگاه‌هایی پیدا شده‌اند که فاکتور انگلیسی به مشتری تحویل می‌دهند (اوخ‌اوخ… یعنی این مشکل نمی‌گذارد ما شب‌ها راحت بخوابیم و تا صبح فاکتور فروشگاه می‌آید جلو چشممان).

– و گاهی کل فهرست غذای آنها هم به زبان انگلیسی است. (اوه‌اوه… ما تا الان گشنه ماندیم نگو دلیلش این است که فهرست غذا را به انگلیسی می‌نوشتند. اگر منوها فارسی شود مسئله گرسنگی ما هم حل می‌شود گویا).

– حتی بلیت‌های هواپیمای ما به زبان انگلیسی شده است گرچه در اینجا علاوه بر وزارت ارشاد، وزارت راه هم مسئولیت دارد. (همه مسئول هستند. اگر دانشمندان دست به دست هم بدهند و بلیت‌های هواپیما را به فارسی صادر کنند، دیگر در پروازها نه سقوط داریم نه تأخیر. می‌گویید نه؟ فارسی‌ش کن ببین).

– تابلو‌ها در بعضی نقاط شهرهای بزرگ و شهرهایی در غرب مازندران به‌گونه‌ای است که گویی در یکی از شهرهای اروپا هستیم. (حالا اگر مسئله امنیت در جاده‌ها و تلفات جاده‌ای و استانداردسازی جاده‌ها و خودروها را بخواهیم حل کنیم که کمتر در جاده جان بدهیم، باید تابلو را فارسی کنیم؟ حل است یعنی استاد؟)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.