کد خبر : 29441
دیدگاه‌ها برای فرماندارسبزوار:عادی‌انگاری‌ منجر به خیز دوباره کرونا در این شهرستان شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 17:14
-

فرماندارسبزوار:عادی‌انگاری‌ منجر به خیز دوباره کرونا در این شهرستان شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌ها منجر به شکل‌گیری خیز مجدد بیماری کووید ۱۹ در سبزوار شده است که در این راستا آموزش و اطلاع رسانی شیوه نامه‌های بهداشتی باید در دستور کار تمامی اداره‌ها و نهادها قرار گیرد. سیدمجتبی علوی‌مقدم عصر یکشنبه در نشست ستاد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌ها منجر به شکل‌گیری خیز مجدد بیماری کووید ۱۹ در سبزوار شده است که در این راستا آموزش و اطلاع رسانی شیوه نامه‌های بهداشتی باید در دستور کار تمامی اداره‌ها و نهادها قرار گیرد.

سیدمجتبی علوی‌مقدم عصر یکشنبه در نشست ستاد کرونا در شهرستان سبزوار افزود: باید با حساسیت بیشتری دستورالعمل‌ها و شیوه نامه های بهداشتی را تا واکسیناسیون سراسری و مهار کامل ویروس کرونا رعایت کرد.

وی اضافه کرد: تجربه ۲ سال گذشته بیماری کووید ۱۹ ثابت کرده است که با وجود واکسیناسیون حداکثری چنانچه در رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کوتاهی شود ویروس کرونا دوباره اوج می‌گیرد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: به منظور پیشگیری از موج ششم کرونا باید رعایت پروتکل‌ها، شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی در اصناف، بانک‌ها، نهادهای اداری و مراسم مختلف، همچون گذشته با جدیت و سختگیری رعایت شود.

علوی مقدم با اشاره به ضرورت تزریق واکسن توسط افرادی که تا کنون اقدام نکرده‌اند افزود: در راستای حفظ حقوق شهروندی تا زمانی که کرونا وجود دارد باید از حضور این افراد در نهادها، بانک‌ها و اجتماعاتی که موجب شیوع کرونا می‌شود جلوگیری کرد.

وی با اشاره به عادی انگاری شهروندان و کاهش رعایت پروتکل‌ها به ویژه در مناطق روستایی ادامه داد: باید آموزش در دستور کار دستگاه‌های اجرایی، اصناف، دانشگاه‌ها و امور مساجد قرار گیرد و در برنامه‌های مختلف، شیوه نامه‌های بهداشتی را اطلاع رسانی کرد.

فرماندار سبزوار گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری کلاس‌های حضوری در حال حاضر ممنوع است و در صورت مشاهده با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

علوی مقدم همچنین از تلاش و جدیت همه بخش‌های مرتبط و درگیر با موضوع کرونا به ویژه مردم و اصناف که با صبر و شکیبایی همراهی لازم را انجام دادند تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم گفت: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و قرمز شدن وضعیت این شهرستان بیمارستان واسعی این شهر به حال آماده‌باش کامل درآمد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: هم اکنون  بیش از ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می برند.

وی ادامه داد: اغلب بیماران بستری شده افرادی هستند که به علت کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در اجتماعات و مراسم عروسی و عزاداری به کرونا مبتلا شده‌اند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی – درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

از دیروز هشتم آبان ۱۴۰۰ شهرستان‌های سبزوار و ششتمد خراسان رضوی بر طبق آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دوباره به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز یکشنبه نهم آبان ۱۴۰۰ ،  ۱۷۷ تن دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و هشت هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.