کد خبر : 25233
دیدگاه‌ها برای فرماندار سبزوار: انتخابات آبروی نظام و بیانگر مردم‌سالاری دینی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 15:35
-

فرماندار سبزوار: انتخابات آبروی نظام و بیانگر مردم‌سالاری دینی است

ایرنا فرماندار سبزوار با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: انتخابات آبروی نظام و بیانگر مردم‌سالاری دینی است. احمد برادران در نشست آموزشی و توجیهی عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان سبزوار افزود: در شرایطی که دشمن برای کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات حساب ویژه باز کرده، حضور پرشور

ایرنا

فرماندار سبزوار با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: انتخابات آبروی نظام و بیانگر مردم‌سالاری دینی است.

احمد برادران در نشست آموزشی و توجیهی عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان سبزوار افزود: در شرایطی که دشمن برای کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات حساب ویژه باز کرده، حضور پرشور پای صندوق‌های رأی یاس و ناامیدی دشمن را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمن فکر می‌کند با راه‌اندازی جنگ اقتصادی و رسانه‌ای پیوند مردم با حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی را سست کرده لذا در این شرایط حساس حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از اهمیت بسیار برخورد است.

وی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از آرای مردم وظیفه اصلی مجریان انتخابات است گفت: رعایت بی‌طرفی هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات نقش مؤثر در افزایش  مشارکت مردم دارد.

برادران افزود: هدف ما برگزاری انتخابات آبرومند و مبتنی بر قانون است و در این راه همه نهادها وظیفه دارند امکانات مورد نیاز را در اختیار انتخابات قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز گفت: ۲۲۵ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

اسماعیل نصرآبادی افزود: هشت هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت، برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلسخبرگان رهبری در حوزه انتخابیه سبزوار را بر عهده دارند.

حوزه انتخابیه سبزوار دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس و شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن است.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.  

«حوزه مشهد و کلات» با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگ‌ترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی فعال در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

انتخابات میان‌دوره‌ایمجلسخبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس به‌طور هم‌زمان دوم اسفند برگزار خواهد شد.

۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلسخبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.