کد خبر : 31707
دیدگاه‌ها برای فرماندار: سبزوار ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 19:29
-

فرماندار: سبزوار ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان از قطب‌های تولید کشاورزی در پرورش آبزیان، مرغ و گیاهان دارویی استان و کشور محسوب می‌شود که از ظرفیت‌های لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برخوردار است.

حسین ابراهیمی کردیانی در بازدید از طرح‌های کشاورزی سبزوار افزود: یکی از ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه تولید مرغ گوشتی است که با تولید سالانه افزون بر ۳۰ هزار تُن بخشی از نیازهای کشور و استان را تامین کند.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی در حوزه کشاورزی و طیور علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، زمینه افزایش میزان اشتغال و درآمد تولیدکنندگان را فراهم می‌کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار همچنین با تبریک هفته جهاد کشاورزی به مجموعه کارکنان جهاد کشاورزی بر تلاش  این مجموعه برای سرعت بخشیدن به امور ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و پرهیز از اطاله شدن امور اداری تاکید کرد.

شهرستان سبزوار سالانه با تولید حدود ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.  

۲۵۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.