کد خبر : 29700
دیدگاه‌ها برای فرماندار سبزوار: عادی‌انگاری، شیوع کرونا را شتاب می‌بخشد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 12:29
-

فرماندار سبزوار: عادی‌انگاری، شیوع کرونا را شتاب می‌بخشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: رواج یافتن نگاه عادی‌انگارانه به کرونا، شیوع این ویروس را شتاب خواهد بخشید و ضروری است برای پیشگیری از آغاز موج ششم آن همچنان پروتکل‌های بهداشتی با جدیت در جامعه رعایت شود. سیدمجتبی علوی مقدم روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان سبزوار افزود: طی هفته های اخیر

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: رواج یافتن نگاه عادی‌انگارانه به کرونا، شیوع این ویروس را شتاب خواهد بخشید و ضروری است برای پیشگیری از آغاز موج ششم آن همچنان پروتکل‌های بهداشتی با جدیت در جامعه رعایت شود.

سیدمجتبی علوی مقدم روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان سبزوار افزود: طی هفته های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در بین شهروندان سبزواری کاهش چشمگیری یافته است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌‎های اداری و نیز اصناف همچون گذشته باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ارائه خدمات به افراد و شهروندان بدون ماسک خودداری کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میادین دام و احشام این شهر نیز کاهش یافته است که باید برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی، تذکرهای لازم از سوی شبکه دامپزشکی و مرکز بهداشت به عوامل این بخش داده شود.

علوی مقدم افزود: برای ساماندهی دستفروشان میدان “اسرار”، که محل تجمع شمار زیادی از دستفروشان و افراد متفرقه است، نیز شهرداری سبزوار باید مکان هایی را مشخص نماید.

وی ادامه داد: در شرایطی که بخش زیادی از اعتبارات کشور صرف درمان و  پیشگیری از شیوع کرونا می شود، نباید اجازه داد برخی افراد  با سهل انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل ها، زمینه ساز شیوع موج دوباره کرونا شوند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.