کد خبر : 32099
دیدگاه‌ها برای فرماندار سبزوار: مجیزگویی و بی انصافی از آفات رسانه است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 19:05
-

فرماندار سبزوار: مجیزگویی و بی انصافی از آفات رسانه است

فرماندار سبزوار: مجیزگویی مسئولان و بی‌انصافی هر دو جزو آفات رسانه است که خبرنگاران باید از آن دوری کنند و رسالت خود را در نقد منصفانه و انعکاس درست خدمات ایفا کنند.

حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مسئولان هستند و نقش مهم و بی‌بدیلی در انعکاس کمبودها و نقایص به مراجع تصمیم‌گیرنده دارند.

وی ادامه داد: امروزه نقش رسانه در مدیریت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و از این رو خبرنگاران باید مقابل جنگ ترکیبی معاندان و دشمنان، در روشنگری، امیدآفرینی و انسجام ملی و فکری مردم بکوشند.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: خبرنگاران باید با درک درست و تبیین دقیق مواضع نظام جمهوری اسلامی جهت تنویر افکار عمومی و هدایت درست این فضا تلاش کنند.

وی افزود: دشمنان با هراس افکنی‌ها و انتشار اخبار ناامیدکننده قصد مدیریت حنگ روانی و رسانه‌ای را دارند که خبرنگاران و رسانه‌ها با فعالیت‌های خود بستر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و امید را در جامعه افزایش دهند.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد:همچنین خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در ارتباط، هماهنگی و همدلی در بین بخش‌های مختلف دولت و نیز بین دولت و مردم داشته باشند و در این خصوص ظرفیت‌ها باید به گونه‌ای بیان شود که سطح توقع مردم با بسترهای موجود همخوانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: همه مسئولان به نقد نیاز دارند و خبرنگاران باید جهادگرانه و ایثارگرانه به مسائل ورود کنند و نقدهای خود را  کارشناسانه و برمبنای تحلیل درست ارائه کنند تا باعث پیشرفت مسائل شود.

فرماندار سبزوار افزود: همچنین امروز نیاز جامعه ما ارتقای فضای نشاط اجتماعی با حفظ حرمت‌ها و دوری از خدشه‌دار شدن شخصیت افراد است.

امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: تاثیر رسانه چه در کارکرد مثبت آن و چه در کارکرد منفی قابل کتمان نیست و از این رو در منابع روایی هشدارهای مختلفی در بیان اخبار بیان شده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: خبرنگاران باید در بیان اخبار از شنیده‌ها، حدس و گمان دوری کرده و به عنوان منبع موثق مردم، مستند اخبار خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به مباحث دروازه بانی خبر ادامه داد: خبرنگاران حتی در انتشار اخبار صحیح باید مصالح نظام، مردم، شرع، عقل و قانون را در نظر بگیرند.

امام جمعه سبزوار تصریح کرد: اخباری که تنش و توهم در جامعه ایجاد می‌کند و وحدت و انسجام جامعه را از بین برده و بدبینی در جامعه را نسبت به مسوولان کشور ایجاد می کند، کارکرد منفی داشته و رسانه‌ها باید از آن دوری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.