کد خبر : 11378
دیدگاه‌ها برای کنگره سربداران از مهمترین مطالبات مردم سبزوار بود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 21:11
-

کنگره سربداران از مهمترین مطالبات مردم سبزوار بود

سبزواریان: فرماندار ویژه سبزوار گفت: برگزاری کنگره سربداران یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان در حوزه فرهنگ و تاریخ است. به گزارش ایرنا، احمد برادران روز پنجشنبه در کنگره بین المللی سربداران افزود: برپایی این کنگره یکی از مهمترین دستاورد های فرهنگی دولت تدبیر و امید در شرق کشور و استان خراسان رضوی است.

kongre-sarbedaran2سبزواریان: فرماندار ویژه سبزوار گفت: برگزاری کنگره سربداران یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان در حوزه فرهنگ و تاریخ است.

به گزارش ایرنا، احمد برادران روز پنجشنبه در کنگره بین المللی سربداران افزود: برپایی این کنگره یکی از مهمترین دستاورد های فرهنگی دولت تدبیر و امید در شرق کشور و استان خراسان رضوی است.

وی یکی از مهمترین درخواستهای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را چاپ تاریخ قیام سربداران در کتابهای درسی دانش آموزان و تامین اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار و استقرار دبیرخانه دائمی کنگره سربداران اعلام کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین رخداد های تاریخ ایران شکل گیری قیام سربداران است که در برخی از مقاطع مورد غفلت قرار گرفته است.

محسنی ثانی افزود: این قیام تاریخی نقش مهمی در شکل گیری مبارزات با حکومتهای ستمگر زمان در سالهای متمادی داشته است.
وی گفت: حضور اندیشمندان، بزرگان و صاحبنظران از ایران و دیگر کشورها نشانگر اهمیت برگزاری این کنگره و نقش تاریخی قیام سربداران است.

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم خواستار نشر قیام و تاریخ سربداران در کتابهای درسی آموزان شد.

رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد: برگزاری این کنگره در هفتصدمین سال تشکیل نخستین حکومت شیعی در جهان اسلام فرصتی برای شناساندن ابعاد مختلف آن قیام به امتهای اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.