کد خبر : 1193
دیدگاه‌ها برای بخشی از فضاهای آموزشی کشور، تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 19:29
-

بخشی از فضاهای آموزشی کشور، تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است

سبزواریان.کام: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور، تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار دکتر مرتضی رئیسی در حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی در سبزوار با بیان این مطلب ادامه داد:بر اساس بودجه ی اولیه ی سال

raisiسبزواریان.کام: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور، تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار دکتر مرتضی رئیسی در حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی در سبزوار با بیان این مطلب ادامه داد:بر اساس بودجه ی اولیه ی سال ۹۲ مبلغ ۱۳۸۰میلیارد تومان اعتبار ملی و مبلغ ۷۸۰میلیارد تومان اعتبار استانی داشتیم که بر اساس اصلاحیه ی بودجه این مبالغ کاهش پیدا کرد و اعتبارات ملی به یک میلیارد و یکصد میلیون تومان کاهش یافت که از این مقدار ۷۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته است.
مرتضی رییسی افزود: از اعتبارات استانی نیز که شامل تملک استانی، ۲درصد سهم نفت و مازاد درآمد می شود مجموعاً ۳۲۰میلیارد تومان تخصیص یافته یعنی اعتباری که به سازمان نوسازی در مجموع بابت ساخت، تعمیر، تجهیز و ایمن سازی مدارس پرداخت شده مبلغ یک میلیارد و بیست میلیون تومان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در کشور ۶هزار پروژه ی نیمه تمام داریم که برای تکمیل آن ها به ۳هزار و۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام یکی از تکالیف ماست و شروع پروژه ی جدید به صلاح کشور نیست ولی در برخی مناطق که حوادث طبیعی اتفاق افتاده است و یا در مناطقی که پروژه ی مسکن مهر اجرا شده است ناچار به اجرای پروژه ی جدیدی هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با افزایش درآمدهای عمومی کشور و افزایش منابع عمومی بتوانیم با تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز، به عدالت آموزشی و اهداف نظام جمهوری اسلامی دست یابیم.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در شهر سبزوار ۸۰آموزشگاه داریم که از این تعداد ۱۲مدرسه قدمت بالای ۴۰سال دارند که نیاز به بازسازی دارند.
دکتر مرتضی بینش افزود: در حاشیه ی شهر خصوصاً در شمال غرب و شرق سبزوار ما با مشکل کمبود جدی فضاهای آموزشی رو به رو هستیم.
وی خاطر نشان کرد: برای ساخت ۱۲آموزشگاه نیازمند تخریب سبزوار به اعتبار زیادی احتیاج داریم که امیدواریم با سفر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی کشور و همچنین مدیر کل نوسازی استان خراسان رضوی این امر محقق شود.
وی افزود: برای بازسازی مدارس به کمک خیرین نیاز داریم و بدون کمک خیرین نمی توانیم مدارس خود را نوسازی کنیم.
معاونت پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: مدارس سبزوار به شدت فرسوده هستند.
بنا بر این گزارش؛ حسن محرابی افزود: جمعیت دانش آموزی شهرستان سبزوار بالغ بر ۴۸هزار و پانصد نفر و جمعیت فرهنگیان این شهرستان بالغ بر ۸هزار و پانصد نفر می باشد.
وی ادامه داد: به دلیل قدمت شهرستان سبزوار؛ مدارس این شهر به شدت فرسوده است.
وی گفت: اگرچه در طرح تخریب و بازسازی مدارس، کار بازسازی برخی از مدارس انجام شده ولی هنوز هم مدارس زیادی داریم که احتیاج به بازسازی دارند و بازسازی آن ها نیمه تمام باقی مانده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که سرانه ی فضای آموزشی در ایران ۴متر و نیم برای ابتدایی، ۵متر و نیم برای متوسطه ی اول و ۷متر برای مقطع متوسطه ی دوم می باشد، در برخی از مناطق حاشیه ای سبزوار سرانه ی فضای آموزشی تنها ۶۰ سانتی متر است.
وی افزود: در برخی از مناطق سبزوار از جمله منطقه ی نیروگاه و چهل متری اولین دسترسی دانش آموز ابتدایی ما به فضای آموزشی گاهی به ۶کیلومتر هم می رسد.
بر پایه ی این گزارش؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: علیرغم همراهی مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون بازسازی و مقاوم سازی و تمام اقدامات خوبی که انجام گرفته، بخشی از فضاهای آموزشی کشور، تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی است.
دکتر مرتضی رییسی افزود: در سال۸۵ دو سوم دانش آموزان کشور در فضای نا ایمن تحصیل می کردند که امروزه این میزان به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در شهرهایی که مثل سبزوار سابقه ی تاریخی و بافت فرسوده ی بیش تری دارند؛ این معضل خود را بیش تر نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: امسال در قانون بودجه برای تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس، مصوبه ی مجلس شورای اسلامی اعتبار ۴۴۰میلیارد تومان داریم که اگر این اعتبار پرداخت شود، بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.
وی گفت: در سبزوار نیز با توجه به فضاهای آموزشی که بازدید کردیم هنرستان علم و صنعت(عفتیه) و هنرستان دکتر علی شریعتی نیازمند بازسازی و تخریب هستند که امیدوارم اعتبارات لازم به آن اختصاص داده شود تا بتوانیم کار تخریب و بازسازی این مدارس را شروع کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد در کشور شرایطی ایجاد شود که همه ی دانش آموزان بتوانند در مدارس کاملاً مقاوم و زیبا مشغول به تحصیل شوند و اگر خدای ناکرده در ساعت حضور دانش آموزان زلزله ای روی دهد از بابت عدم ایمنی دانش آموزان نگرانی وجود نداشته باشد.
وی افزود: امیدوارم با همراهی بیش تر مجلس با دولت و توجهی که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش و دانش آموزان دارند؛ اعتبارات در سال های آتی تقویت شوند و اعتبارات مصوب نیز تخصیص یابند تا ان شاء الله مشکلات حل شوند.
وی در ادامه گفت: تعهداتی که منجر به اردیبهشت سال ۹۲ شده۷۵۰میلیارد تومان بوده است که امسال با جمع بندی تعهدات خیرین در برخی استان ها با رشد مواجه بوده ایم.
وی پیش بینی کرد: این تعهدات در سال ۹۳ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان شود که در قالب ساخت فضاهای آموزشی، زمین ها و مستغلات اهدایی و تأمین تجهیزات می باشد.
در جریان این بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و رمضانعلی سبحانی فر؛ نماینده ی مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.