کد خبر : 7397
دیدگاه‌ها برای فضاهای فرهنگی در سبزوار محدود است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 فروردین 1394 - 23:49
-

فضاهای فرهنگی در سبزوار محدود است

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کتابخانه و کتابخوانی است، گفت: متاسفانه فضاهای فرهنگی در سبزوار محدود است. به گزارش فارس، مهدی مقصودی صبح امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه فضاهای فرهنگی موجود در سبزوار دارای محدودیت‌های

maqsodi-mahdiسبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کتابخانه و کتابخوانی است، گفت: متاسفانه فضاهای فرهنگی در سبزوار محدود است.

به گزارش فارس، مهدی مقصودی صبح امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه فضاهای فرهنگی موجود در سبزوار دارای محدودیت‌های مختلفی است، اظهار کرد: ما باید با برنامه‌ریزی از همین فضای محدود در شهرستان بهره‌برداری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در زمینه بهره‌برداری از فضای محدود فرهنگی در شهرستان می‌توان در دستور کار قرار داد تبدیل فضای پارک‌ها به محیط‌های فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: ایجاد کتابخانه‌های محدود در پارک‌ها توسط خیران و تجهیز آن توسط نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند در این زمینه مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه اخیرا طرحی مطرح شده که بر اساس آن انجمن خیران کتاب در محل پارک‌ها اقدام به ساخت کتابخانه‌های محدود می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در شورای اسلامی شهر می‌توانیم با شناسایی پارک‌هایی که دارای ظرفیت جمعیتی هستند این فضا را در اختیار این مجموعه قرار دهیم تا آنها با جذب خیران اقدام به ساخت کتابخانه در پارک‌ها کنند.

مقصودی با بیان اینکه ایجاد این کتابخانه‌ها در پارک‌ها توسط انجمن خیران کتابخانه‌ساز سبب از بین رفتن ناهنجاری‌های موجود در پارک‌ها و جذب جوانان به سمت مطالعه می‌شود، عنوان کرد: اشتغالزایی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و جذب خیران برای ساخت محیط‌های فرهنگی از مزیت‌های این طرح است.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه ما در شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کتابخانه و کتابخوانی هستیم، یادآور شد: با وجود همه این ظرفیت‌ها متاسفانه شهرستان در حوزه تعداد کتاب، کتابخوانی و فضای کتابخانه‌ای در استان دارای رتبه های ۱۰ و ۱۱ است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر سبزوار در حمایت از ناشرین و نویسندگانی که درباره این شهر و فرهنگ بومی آن کتاب می‌نویسند یادآور شد: حمایت از تولیدات فرهنگی بومی در شهرستان از وظایف اداراتی مانند ارشاد اسلامی است که متاسفانه به دلیل نداشتن انگیزه این اداره برای حمایت از ناشران سبزواری، شورای شهر و شهرداری در این زمینه حمایت های خود را از این افراد انجام می‌دهد.

مقصودی با بیان اینکه یکی از کارهای حمایتی شورای شهر خرید ۱۰۰ جلد کتاب از ناشران و نویسندگان سبزواری است، گفت: این کتاب‌ها پس از خرید از ناشران در بین مدارس به صورت رایگان توزیع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.