کد خبر : 16205
دیدگاه‌ها برای فعالان صنایع دستی سبزوار ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397 - 12:50
-

فعالان صنایع دستی سبزوار ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: ظرف شش ماه نخست امسال ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب ۱۴ طرح به فعالان صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان پرداخت شد. سیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: ظرف شش ماه نخست امسال ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب ۱۴ طرح به فعالان صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان پرداخت شد.

سیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای حمایت و رونق صنایع دستی در رشته های تولیدات چرمی، معرق، گلیم بافی، زیورآلات سنتی و تذهیب پرداخت شده است.
وی به تولید ۱۵ نوع صنایع دستی منحصر به فرد در سبزوار اشاره و بیان کرد: هم اینک ۳۰ رشته در حوزه صنایع دستی این شهرستان با فعالیت ۱۵۰ استادکار دارای پروانه، مشغول فعالیت هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار همچنین یکی از مطالبات فعالان صنایع دستی را پوشش بیمه ذکر و بیان کرد: در همین چارچوب تفاهمنامه ای بین اداره میراث فرهنگی و صندوق بیمه روستایی وعشایر منعقد شده و تاکنون۳۰ هنرمند برای بیمه معرفی شدند
منبت کاری، معرق چوب، معرق کاشی، زیورآلات سنتی، خراطی، مسگری، تذهیب، سوزن دوزی، رنگرزی، تور بافی، تنور مالی، پشم ریسی، قلم زنی و جاجیم بافی از صنایع دستی سنتی شناسایی شده در شهرستان سبزوار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.