کد خبر : 30548
دیدگاه‌ها برای فعالیت و ساعات کار مراکز منتخب کرونا در سبزوار افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 17:29
-

فعالیت و ساعات کار مراکز منتخب کرونا در سبزوار افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به گسترش سویه اومیکرون، فعالیت و ساعات کار مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در این شهرستان افزایش یافته است. دکتر فاطمه نوده افزود: سرعت بالای ابتلا و افزایش موارد مشکوک و قطعی مبتلایان به کرونا، سبب شد تا نوبت کاری مراکز منتخب ۱۶ ساعته بیشتر شده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به گسترش سویه اومیکرون، فعالیت و ساعات کار مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

دکتر فاطمه نوده افزود: سرعت بالای ابتلا و افزایش موارد مشکوک و قطعی مبتلایان به کرونا، سبب شد تا نوبت کاری مراکز منتخب ۱۶ ساعته بیشتر شده و اطلاع رسانی در این خصوص نیز از طریق اماکن عمومی و فضای مجازی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از شیوع کرونا، تداوم آموزش‌های لازم به شهروندان است که در این راستا در کنار آموزش ویژه سفیران و رابطان و تقویت کانال‌های مجازی، کلیپ ها و محتوای آموزشی در خصوص اومیکرون تدوین و برای آموزش و پرورش، اصناف و دیگر گروه‌ها ارسال شده است و نیز با بهره گیری از ظرفیت شبکه آموزشی شاد کلیپ‌های آموزشی کرونا ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا میزان ایمنی را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش می‌دهد، گفت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون، کارگاه آموزشی شیوه‌های اقناع سازی واکسیناسیون برای گروه‌های هدف برگزار شده است.

دکتر نوده افزود: به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، از زائران کاروان‌های زیارتی بازگشتی از عتبات عالیات و همچنین معلمان، کادر آموزشی و دانش آموزان نمونه‌گیری می‌شود که موارد مثبت تحت درمان و قرنطینه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تأکید در خصوص رهگیری بیماران مثبت، اطلاع‌رسانی وسیع در خصوص مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کرونا و تهیه کیت‌های نمونه گیری و بازدید مستمر از مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس استثنایی بر اساس چک لیست از دیگر اقدامات پیشگیرانه این معاونت در دوران موج ششم کرونا است.

وی ادامه داد: برگزاری مستمر ستاد شهرستانی کرونا در تمامی شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، برگزاری جلسه قرارگاه کرونای دانشگاه دو جلسه در هفته، برپایی وبینار آموزشی برای پزشکان مراکز در خصوص درمان اومیکرون و درمان کودکان از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده معاونت بهداشتی در خصوص ادامه روند مقابله با موج ششم این ویروس است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به‌طور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.